OKL557 Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL557
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, okulöncesi çocuğuna rehberlik ve danışmanlığın nasıl yapılabileceğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Okul öncesi dönemde çocuk gelişimi, çocuğu tanıma teknikleri, karşılaşılabilecek problem alanları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okulöncesi çocuğunun gelişim özellikleri ve çocuğu tanıma tekniklerinin öğrenilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Okulöncesi dönemde alışkanlık, sosyal beceri, özgüven eğitimi ve problem çözme etkinliklerine ulaşma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Alışkanlık bozuklukları ve çözüm yolları ile ilgili görüş kazanma
2) Anababa yoksunluğunun ve medyanın çocukların gelişimine olan etkilerinin değerlendirilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dürtüsellik, hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı olan çocukları tanıma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okulöncesinde rehberliğin amaçları ve ilkeleri, Çocuğu tanıma teknikleri Dersle ilgili kaynaklar
2) Okulöncesi çocuğunun gelişim özellikleri Dersle ilgili kaynaklar
3) Çocukla iletişim Dersle ilgili kaynaklar
4) Alışkanlık eğitimi Dersle ilgili kaynaklar
5) Sosyal beceri ve özgüven eğitimi etkinlikleri Dersle ilgili kaynaklar
6) Problem çözme etkinlikleri Dersle ilgili kaynaklar
7) Terapi uygulanan çocuklar için etkinlikler Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Alışkanlık bozuklukları ve çözüm yolları: Parmak emme, tırnak yeme, altını ıslatma,dışkı kaçırma, Yeme problemleri Dersle ilgili kaynaklar
10) Oyun terapisi ve sanat etkinlikler Dersle ilgili kaynaklar
11) Sosyal olmayan davranışlar, dürtüsellik Dersle ilgili kaynaklar
12) Hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı Dersle ilgili kaynaklar
13) Aşırı bağımlılık, masturbasyon Dersle ilgili kaynaklar
14) Boşanma ve çocuk, anababa yoksunluğunun etkileri Dersle ilgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dennison, S. T. ve Connie K. G. Çev. Oya Sorias, Terapi uygulanan çocuklar için aktiviteler. İzmir Ege Üniversitesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Frosiha, B., Penelope, E. ve Grenoble, B.(1988). Creating a good self-image in your child, Chicago: Contemporary Books.
Kişisel E. ve Yıldırım, S.,M. (1983). Bilişsel Etkinlikler.M.E.B. İstanbul : M.E.B.yayınları.
Lillard, P. (1972). Montessori a modern approach, New York : Schocken Books.
Schaefer ,E.C. ve Howard L. M. (1994) Çocuklarda Yaygın Olarak Görülen Sorunlar Nedenleri ve Çözüm Yolları çev.Nagehan Büküşoğlu Nesrin Aykaş, Mehmet Çoban, İzmir Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Sükan Z. (1983).Okulöncesi Etkinlikleri, İstanbul: M.E.B.Yayınları
Ulcay,S. (1983).Okulöncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurumlarında Yıllık Program, İstanbul: M.E.B. Yayınları.
Yeşilyaprak, B. (2000).Eğitimde Rehberlik Hizmetleri , Ankara: Nobel Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 4
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 33 33
Final 1 31 31
Toplam İş Yükü 181