Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL557 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, okulöncesi çocuğuna rehberlik ve danışmanlığın nasıl yapılabileceğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Okul öncesi dönemde çocuk gelişimi, çocuğu tanıma teknikleri, karşılaşılabilecek problem alanları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okulöncesinde rehberliğin amaçları ve ilkeleri, Çocuğu tanıma teknikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Okulöncesi çocuğunun gelişim özellikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Çocukla iletişim | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Alışkanlık eğitimi | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Sosyal beceri ve özgüven eğitimi etkinlikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Problem çözme etkinlikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Terapi uygulanan çocuklar için etkinlikler | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Alışkanlık bozuklukları ve çözüm yolları: Parmak emme, tırnak yeme, altını ıslatma,dışkı kaçırma, Yeme problemleri | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Oyun terapisi ve sanat etkinlikler | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Sosyal olmayan davranışlar, dürtüsellik | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Aşırı bağımlılık, masturbasyon | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Boşanma ve çocuk, anababa yoksunluğunun etkileri | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dennison, S. T. ve Connie K. G. Çev. Oya Sorias, Terapi uygulanan çocuklar için aktiviteler. İzmir Ege Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Frosiha, B., Penelope, E. ve Grenoble, B.(1988). Creating a good self-image in your child, Chicago: Contemporary Books. Kişisel E. ve Yıldırım, S.,M. (1983). Bilişsel Etkinlikler.M.E.B. İstanbul : M.E.B.yayınları. Lillard, P. (1972). Montessori a modern approach, New York : Schocken Books. Schaefer ,E.C. ve Howard L. M. (1994) Çocuklarda Yaygın Olarak Görülen Sorunlar Nedenleri ve Çözüm Yolları çev.Nagehan Büküşoğlu Nesrin Aykaş, Mehmet Çoban, İzmir Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Sükan Z. (1983).Okulöncesi Etkinlikleri, İstanbul: M.E.B.Yayınları Ulcay,S. (1983).Okulöncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurumlarında Yıllık Program, İstanbul: M.E.B. Yayınları. Yeşilyaprak, B. (2000).Eğitimde Rehberlik Hizmetleri , Ankara: Nobel Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Anlatım | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 33 | 33 |
Final | 1 | 31 | 31 |
Toplam İş Yükü | 181 |