OKL561 Okul Öncesi Eğitimde Performans Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL561
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Performans Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ASUDE BALABAN DAĞAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin okul öncesi dönemde performans değerlendirmenin önemini kavramaları ve değerlendirmeye istekli hale gelmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriği: Okul öncesi dönemde performans değerlendirme kavramı, sistemi ve önemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Okul öncesi eğitimde performans değerlendirmenin önemini kavrar
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Gerekçesi ve Önemi Dersle ilgili kaynaklar
2) Okul Öncesi Eğitimde Hedefler ve İçerik Dersle ilgili kaynaklar
3) Hedef Yazma İlkeleri Hedef ve Davranış Örnekleri Dersle ilgili kaynaklar
4) İçerik Seçimi ve Düzenlenmesi Dersle ilgili kaynaklar
5) Ölçme Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme Değerlendirmenin Önemi Dersle ilgili kaynaklar
6) Ölçme Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar Eğitimde Ölçme Değerlendirmenin Önemi Dersle ilgili kaynaklar
7) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Performans değerlendirme Dersle ilgili kaynaklar
10) performans değerlendirme Dersle ilgili kaynaklar
11) Performans değerlendirmede dikkat edilecek hususlar Dersle ilgili kaynaklar
12) Performans değerlendirmede dikkat edilecek hususlar Dersle ilgili kaynaklar
13) Uygulama örnekleri
14) Uygulama örnekleri
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersle ilgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Dersle ilgili kitap ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 8 8
Ödevler 4 20 80
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 265