Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL563 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Dönemde Müze Eğitimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına, öğrencilerin kitapların dışında da öğrenebilecekleri bir kurum olan müzeleri tanıtmak ve sevdirmek bu dersin amacıdır. Öğretmen adaylarının eğitimde müzelerden nasıl yararlanabileceklerini ve öğrettiklerinin kalıcı olması için hangi yöntemle müze gezisi programı hazırlayacakları konusunda bilgilendirmek, araştırma yaptırtmak, kendi birikim ve yaratıcılıklarını da katarak -okul öncesi programı çerçevesinde- özgün ve çocuklar için sıkıcı olmayan müzelerden yararlanma programları yapabilecek konuma gelmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Müze ve eğitim ilişkisi, okul öncesi eğitiminde müzelerden yararlanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Müze nedir? tanımları. | |
2) | Müze türleri: sanat tarihi müzeleri, sanat müzeleri, tarih müzeleri, bilim müzeleri ve diğer müzeler. | |
3) | Müzenin amaçları: toplama, koruma-bakım-onarım, belgeleme, sergileme, eğitim. | |
4) | Müzede eğitimin tarihçesi: Batı kültürlerinde ve Türkiye'de. | |
5) | Müze ve eğitim. | |
6) | Müzelerdeki eğitimcilerin görevleri. | |
7) | Müzede eğitim nasıl yapılır? a) Müze içinde, b) Müze dışında (okullarda). | |
8) | Midterm Exam | |
9) | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi öncesi. | |
10) | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi. | |
11) | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi sonrası. | |
12) | Gezi (İstanbul’daki farklı müzeleri ziyaret etme) | |
13) | Grupların proje sunumları: Müze gezisi öncesi için program ve etkinlik geliştirme. | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili kitap ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | İlgili kitap ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | 4 |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | 4 |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 7 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 172 |