OKL563 Okul Öncesi Dönemde Müze Eğitimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL563
Ders İsmi: Okul Öncesi Dönemde Müze Eğitimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğretmen adaylarına, öğrencilerin kitapların dışında da öğrenebilecekleri bir kurum olan müzeleri tanıtmak ve sevdirmek bu dersin amacıdır. Öğretmen adaylarının eğitimde müzelerden nasıl yararlanabileceklerini ve öğrettiklerinin kalıcı olması için hangi yöntemle müze gezisi programı hazırlayacakları konusunda bilgilendirmek, araştırma yaptırtmak, kendi birikim ve yaratıcılıklarını da katarak -okul öncesi programı çerçevesinde- özgün ve çocuklar için sıkıcı olmayan müzelerden yararlanma programları yapabilecek konuma gelmeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği: Müze ve eğitim ilişkisi, okul öncesi eğitiminde müzelerden yararlanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okul öncesi programında bulunan kazanımlara yönelik müze türlerini tanırlar
2) Müzelerin belli yaş gruplarına yönelik uyguladıkları öğrenim programlarını öğrenirler
3) Müze ve Eğitim ilişkisini kavrarlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Müze nedir? tanımları.
2) Müze türleri: sanat tarihi müzeleri, sanat müzeleri, tarih müzeleri, bilim müzeleri ve diğer müzeler.
3) Müzenin amaçları: toplama, koruma-bakım-onarım, belgeleme, sergileme, eğitim.
4) Müzede eğitimin tarihçesi: Batı kültürlerinde ve Türkiye'de.
5) Müze ve eğitim.
6) Müzelerdeki eğitimcilerin görevleri.
7) Müzede eğitim nasıl yapılır? a) Müze içinde, b) Müze dışında (okullarda).
8) Midterm Exam
9) Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi öncesi.
10) Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi.
11) Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi sonrası.
12) Gezi (İstanbul’daki farklı müzeleri ziyaret etme)
13) Grupların proje sunumları: Müze gezisi öncesi için program ve etkinlik geliştirme.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: İlgili kitap ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 4
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 4
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 8 80
Sunum / Seminer 1 7 7
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 1 7 7
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 172