Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL563 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Dönemde Müze Eğitimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına, öğrencilerin kitapların dışında da öğrenebilecekleri bir kurum olan müzeleri tanıtmak ve sevdirmek bu dersin amacıdır. Öğretmen adaylarının eğitimde müzelerden nasıl yararlanabileceklerini ve öğrettiklerinin kalıcı olması için hangi yöntemle müze gezisi programı hazırlayacakları konusunda bilgilendirmek, araştırma yaptırtmak, kendi birikim ve yaratıcılıklarını da katarak -okul öncesi programı çerçevesinde- özgün ve çocuklar için sıkıcı olmayan müzelerden yararlanma programları yapabilecek konuma gelmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Müze ve eğitim ilişkisi, okul öncesi eğitiminde müzelerden yararlanma yöntemleri, müze eğitimi programı geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Müze nedir? tanımları. | |
2) | Müze türleri: sanat tarihi müzeleri, sanat müzeleri, tarih müzeleri, bilim müzeleri ve diğer müzeler. | |
3) | Müzenin amaçları: toplama, koruma-bakım-onarım, belgeleme, sergileme, eğitim. | |
4) | Müzede eğitimin tarihçesi: Batı kültürlerinde ve Türkiye'de. | |
5) | Müze ve eğitim. | |
6) | Müzelerdeki eğitimcilerin görevleri. | |
7) | Müzede eğitim nasıl yapılır? a) Müze içinde, b) Müze dışında (okullarda). | |
8) | Midterm Exam | |
9) | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi öncesi. | |
10) | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi. | |
11) | Eğitimde müzelerden yararlanmak için yöntemler: Müze gezisi sonrası. | |
12) | Gezi (İstanbul’daki farklı müzeleri ziyaret etme) | |
13) | Grupların proje sunumları: Müze gezisi öncesi için program ve etkinlik geliştirme. | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili kitap ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | İlgili kitap ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | 3 |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 7 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 172 |