OKL590 Okul Öncesi Eğitim Semineriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL590
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitim Semineri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır
Dersin İçeriği: Konuyla ilgili araştırma yapmak, raporlamak ve sunmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilir
2) İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözümü için çalışabilir.
3) Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor yazabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hazırladığı raporu bir dinleyici topluluğun önünde güvenle sunabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Literatür araştırması sonuçlarını sentezleyebilir, analiz edebilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
2) Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
3) Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
4) Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
5) Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
6) Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
7) Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale veya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
8) Ara sınav
9) Yapılan gelişmelerin izlenmesi Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
10) İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
11) İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
12) Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
13) Çalışılan konu hakkında rapor yazımı Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
14) Raporun tamamlanması ve dinleyici bir kitle önünde Sunulması Konu alanıyla ilgili kitap, makale, tez ve çeşitli dökümanlar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konu alanıyla ilgili tüm tezler, makaleler ve kitaplar
Diğer Kaynaklar: Konu alanıyla ilgili tüm tezler, makaleler ve kitaplar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 5
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82