Optisyenlik (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT103 | ||||||||
Ders İsmi: | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı optisyenlik öğrencilerine gözün anatomik yapısı ve görme fizyolojisi ile ilgili bilgi aktarmaktır. İnsan anatomisi ve fizyolojisi hakkında genel bir bilgi yanı sıra göz anatomisi ile ilgili detaylı bilgi aktarımı görme organlarını tanıtmak ve görme mekanizmasını öğrenmek hedefine ulaşılmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Anatomiye giriş,temel prensipler Orbita kem,ikleri Göz kasları ve periorbital kaslar Gözün ve adnekslerinin yapısı ve dolaşım sistemi Göz ve görme sinirleri Görme organlarının desteklenmesi Görme yolları Görme fizyolojisi ve gözün dokuları kornea,gözyaşı,lens vitreus,retina,görme metabolizması Vitreus, ve gözün boşlukları Retina ve işlevi Göz kaslarının fizyolojisi Gözün refraktif ortamları,refraktif bozukluklar Ekstraokuler mekanizmalar Görme ile ilişkili santral sinir sistemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomiye giriş, temel kavramlar. | Ders ve ders içeriğine genel bir bakış. |
2) | • Orbital kemikler. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
3) | • Göz kasları ve periorbital mimik kaslar. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
4) | • Dolaşım sisteminin anatomisi: göz ve çevre yapılarını besleme. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
5) | • Gözün sinirleri ve göz bölgesi. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
6) | • Görsel organları desteklemek. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
7) | • Görsel yollar. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
9) | • Göz yapılarına, göz fizyolojisine, kornea, gözyaşı, sulu mizah, lens, Vitreus, Retinaya genel bakış (genel metabolizma ve Fotokimya Vizyonu). | Videolar ve vaka analizi. |
10) | Kas sisteminin fizyolojik tanımı, göz kas sistemi fonksiyonu. | Videos and case studies. |
11) | • Retina ve Fonksiyonları. | Videolar ve vaka analizi. |
12) | • Refraksiyon, refraktif yüzeyler, refraktif hata, uyumlaştırıcı), Esktraoküler mekanizmalar, (Dupsiyon, Varsiyon, Verjans). | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
13) | • Görüntü işleme ile ilişkili merkezi sinir sistemi. | Tartışmalar ve eleştirel düşünme çalışmaları. |
14) | • Görüntü işleme ile ilişkili merkezi sinir sistemi. | • Görüntü işleme ile ilişkili merkezi sinir sistemi. |
Ders Notları / Kitaplar: | (The institution recognizes the use of the textbook in the classroom as part of the educational methodology and strategy applied in diverse materials. The textbook is part of the curriculum and is used to reach the student in an effective manner in the classroom. Every student is expected to acquire and use the textbook.) Arthuır C.Guyton,M.D. (1989). Tıbbi Fizyoloji. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi William F. Ganong. (1994). Tıbbi Fizyoloji. İstanbul: Barış Kitabevi Prof.Dr.Levent Ertuğrul. Fizyoloji. Akademi Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |