OPT107 Teleskopik Gözlükler ve Merceklerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Optisyenlik (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OPT107
Ders İsmi: Teleskopik Gözlükler ve Mercekler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Bu dersin amacı herhangi bir hastalık sebebiyle, normal gözlük camı ile yeterli derecede göremeyen hastalar için geliştirilmiş büyütme gücüne sahip mercekler hakkında bilgilendirmektir.Bölümün program çıktılarının karşılanmasının yanı sıra ekonomik hususlar, çevresorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politiksorunlar gibi gerçekçi koşulları dikkate alarak çözüm önerileri getirilir.
Dersin İçeriği: Az Görenler İçin Teleskopik Gözlükler
“Az Görme” ne demektir?
Az Görenler İçin Teleskopik Gözlükler
“Az Görme” nin belirtileri nelerdir?
“Az Görme” ile ilgili ne yapılabilir?
Teleskopik Gözlükleri
Teleskopik Gözlükleri
K 4 vario Teleskopik Gözlükleri
Titan Teleskopik Gözlük Çerçeveleri
Titan Teleskopik Gözlük Çerçeveleri
Schweizer Teleskopik Sistemler
Galilei Teleskopları
Kepler Teleskopları

Ocutech Teleskopik Sistemler
Ocutech VES serisi bioptik teleskop
Optima TV
Binovision Yakın Okuma Gözlükleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Az Görenler İçin Teleskopik Gözlükler Anlatım, gösterme, uygulama
2) Az Görenler İçin Teleskopik Gözlükler Anlatım, gösterme, uygulama
3) G 1.8 Teleskopik Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama
4) G 2.2 Teleskopik Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama
5) K 4 Teleskopik Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama
6) K 4 vario Teleskopik Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama
7) K bino Teleskopik Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama
9) K 4 bino Teleskopik Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama
10) Titan Teleskopik Gözlük Çerçeveleri Anlatım, gösterme, uygulama
11) Schweizer Teleskopik Sistemler Anlatım, gösterme, uygulama
12) Ocutech Teleskopik Sistemler Anlatım, gösterme, uygulama
13) • Optima TV Anlatım, gösterme, uygulama
14) • Binovision Yakın Okuma Gözlükleri Anlatım, gösterme, uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Az görme ve rehab,ilitasyonu TOD ders notları
Diğer Kaynaklar: Low vision and its rehabilitation TOA lectures

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Seminer
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 42 3 126
Laboratuvar 42 1 42
Uygulama 5 1 5
Arazi Çalışması 3 1 3
Toplam İş Yükü 176