Optisyenlik (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Görme Optiği ve Refraksiyon I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı Optisyenlik öğrencilerine görme optiği ile gözün optik özellikleri ve refraksiyonunu öğretmenin yanı sıra refraktif bozukluklar ve düzeltilmelerinde kullanılan optik yöntemleri tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Işık ve fiziksel özellikleri Gözün ve görmenin optik mekanizmalar Gözün refraktif özellikleri Emetropi-Ametropi Miyopi Hipermetropi Astigmatizma Görmenin optik formülleri Prizmalar ve özellikleri Prizmaların görsel bozuklukların düzeltilmesindeki kullanımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Optik Ile Ilgili Genel Bilgiler | Anlatım, gösterme, uygulama |
1) | ||
2) | Göz Anatomisi Ve Fizyolojisi | Anlatım, gösterme, uygulama |
3) | • Insan Gözünün Optik Sistemi | Anlatım, gösterme, uygulama |
5) | • Işik Reaksiyonu, Renkli Görme | Anlatım, gösterme, uygulama |
6) | • Işik Reaksiyonu, Renkli Görme | Anlatım, gösterme, uygulama |
7) | Emetropi Ametropi | Anlatım, gösterme, uygulama |
9) | • Emetropi Ametropi | Anlatım, gösterme, uygulama |
10) | • Miyopi | Anlatım, gösterme, uygulama |
11) | • Hipermetropi | Anlatım, gösterme, uygulama |
12) | • Görme Keskinliğini Etkileyen Faktörler | Anlatım, gösterme, uygulama |
14) | • prizmalar ve gorsel bozukluklarda kullanımlşarı | Gorsel anlatım |
Ders Notları / Kitaplar: | Klinik optik Optic formulas Görme optiği ve refraksiyon Functional vision |
Diğer Kaynaklar: | Clinical optics (AAO 2016) Optic formulas Görme optiği ve refraksiyon Functional vision |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 |