Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı memeli türüne özgü temel güdü ve duyguları, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda ele almaktır. Bu kapsamda, sempatik sistem ve bağlantılı endokrin sistem ile hipotalamus ve limbik sistem, temel güdü, dürtü ve duygular ve ilgili kuramlar vb., aşk ve bağlanmadan açlık, susuzluk, cinsel ve psikolojik-sosyal güdülerine ilişkin temel mekanizmalar vd. ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı memeli türüne özgü temel güdü ve duyguları, evrimsel, gelişimsel, fizyolojik ve sosyal bağlamlarda ele almaktır. Bu kapsamda, sempatik sistem ve bağlantılı endokrin sistem ile hipotalamus ve limbik sistem, temel güdü, dürtü ve duygular ve ilgili kuramlar vb., aşk ve bağlanmadan açlık, susuzluk, cinsel ve psikolojik-sosyal güdülerine ilişkin temel mekanizmalar vd. ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Tarihsel perspektif ve temel kavramlar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Genetik, öğrenme ve güdü |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Genel fizyolojik perspektif |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Temel içgüdüler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Üreme ve cinsiyet farkları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Bağlanma ve aşk |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Canlanma ve stres |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Korku ve acı |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Öfke, nefret ve saldırganlık |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Mutluluk, üzüntü, depresyon, umutsuzluk ve intihar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Güdü ve duyguları etkileyen faktörler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
İçgüdü kuramları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Duygu kuramları; James-Lange kuramı, Connan Bard kuramı vd. |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Genel Değerlendirme |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|