Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI346 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikopatoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan geniş bir psikopatolojik durum yelpazesi hakkında genel bir bilgiyi temsil eder. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla ders, etiyoloji, epidemiyoloji, belirti ve semptomların yanı sıra seçilmiş ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanı sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, psikopatolojilerin sınıflandırılmasını, tarihçesini ele alarak psikopatolojilere dair bir giriş niteliği olacak. Ayrıca, ders süresince toplumda sıklıkla karşılaşılan psikopatolojiler de tek tek ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Anormal Davranış | Gerekli materyalleri okuma |
3) | Psikopatolojinin tarihi | Gerekli materyalleri okuma |
4) | Teorik Yaklaşımlar | Gerekli materyalleri okuma |
5) | Tanısal Sınıflandırma | Gerekli materyalleri okuma |
6) | Duygudurum Bozuklukları | Gerekli materyalleri okuma |
7) | Duygudurum Bozuklukları | Gerekli materyalleri okuma |
8) | Vize Sınavı | Sınava hazırlanma |
9) | Anksiyete bozuklukları | Gerekli materyalleri okuma |
10) | Anksiyete Bozuklukları ve Travma İle İlişkili Bozukluklar | Gerekli okumaları yapma |
11) | Cinsel İşlev Bozuklukları | Gerekli materyalleri okuma |
12) | Madde ve İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozukluklar | Gerekli okumaları yapma |
13) | Beslenme ve Yeme Bozuklukları | Gerekli materyalleri okuma |
14) | Psikotik Bozukluklar | Gerekli materyalleri okuma |
15) | Final Sınavı | Sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | • American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition, Text Revision. (DSM-IV-TR). Washington: American Psychiatric Association. • American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition. (DSM-V). Washington: American Psychiatric Association. • Davison, G.C., & Neale, J.M. (2011). Anormal Psikolojisi, Yedinci Baskı. Çev. Ed.: İhsan Dağ, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | • American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition, Text Revision. (DSM-IV-TR). Washington: American Psychiatric Association. • American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition. (DSM-V). Washington: American Psychiatric Association. • Davison, G.C., & Neale, J.M. (2011). Anormal Psikolojisi, Yedinci Baskı. Çev. Ed.: İhsan Dağ, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 5 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 30 |
Ödevler | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 171 |