Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Klasik Yönetim Yaklaşımı: Taylorizm ve Fordizm ve Fayol, Bernard vb. gibi önemli bilim adamları ve Hawthorne Çalışmalarından Maslow ve Lewin'e İnsan İlişkileri Yaklaşımının Gelişimi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Teorileri, İş Yaşamı Hareketi Kalitesi, Toplam Kalite Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kişi-İş ve Kişi-Örgüt Uyumunun Önemi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
4 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
İç ve dış işe alım
Bilişsel Yetenek Testleri, Fiziksel Yetenek Testleri, Psikomotor ve Algısal Yetenek Testleri
Big Five modeli ve Kişilik Envanterler
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Çalışan motivasyonunun önemi
İhtiyaç teorileri (Maslow, Alderfer, McClelland)
İki Faktör Teorisi, Pekiştirme Teorisi, Eşitlik Teorisi
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Beklenti teorisi
Bilişsel Değerlendirme Teorisi
Hedef Belirleme Teorisi
Kontrol Teorileri (Sibernetik ve Rasyonel Kontrol Teorileri)
Bandura'nın Sosyal Biliş Kuramı (Sosyal Öğrenme Kuramı), farklı yeterlik inançları biçimleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
8 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Katılım ve Güçlendirme
İş zenginleştirme
İş büyütme
İş rotasyonu
Esnek zamanlı iş düzenlemeleri/programları
İş-Yaşam Dengesini ve Yaşam Kalitesini Sağlamak
Anketler yoluyla iş memnuniyetini ölçmek
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Çalışan eğitiminin önemi
İhtiyaç analizi yöntemleri
Farklı eğitim yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Eğitim Değerlendirme Yöntemleri
Kirkpatrick ve Philips'in çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Performans Yönetiminin Önemi
değerlendirme yöntemleri
Performans değerlendirmesi için kriterlerin seçilmesi
Kriter Kontaminasyonu, Kriter Eksikliği, Kriter Uygunluğu
Farklı ölçekler ve yöntemler
Davranış odaklı ölçekler (BARS, BOS, BSS, MSS)
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Özellik teorileri
Davranış teorileri
Acil Durum Teorileri
Güç ve Etki Teorileri
Küresel çalışma |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Organizasyonel değişimin aşama teorileri
Öğrenen Organizasyonlar
Birleşme ve Devralmalar
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. |
|
1) |
-disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
|
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. |
|
3) |
bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek |
|
3) |
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
4) |
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. |
|
4) |
bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek |
|
6) |
Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. |
|
7) |
küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. |
|
8) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|