PSI416 Nöropsikolojik Testler-IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI416
Ders İsmi: Nöropsikolojik Testler-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; nöropsikolojik testlerin kullanımı yoluyla ‘sağlıklı’ bireylerde araştırmaların yürütülmesidir.

Dersin İçeriği: Bu dersin amacı; nöropsikolojik testlerin kullanımı yoluyla ‘sağlıklı’ bireylerde araştırmaların yürütülmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Nöropsikoloji alanının genel yönlerini bilir.
2) • İlgili nöropsikolojik testlerin ölçtüğü bilişsel süreçlerin ve ilişkili beyin yapılarını • Çeşitli nöropsikiyatrik hastalıklardaki nöropsikolojik profilleri bilir.
3) • Elde edilen sonuçların diğer disiplinlerden uzmanlar ile bilikte hastaların yararına ne şekilde kullanılabileceği konularında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Nöropsikolojinin temel teknik ve yaklaşımlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Bazı nöropsikolojik testlerin uygulaması ve puanlamasını yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Nöropsikolojik değerlendirme alanlarını ve nöropsikolojik test standardizasyonu aşamalarını
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Nöropsikolojinin tanımı ve temel kavramları hakkında bilgilendirme yapmak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
2) • Nöropsikolojik testlerde standardizasyon aşamalarını tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
3) • Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
4) • Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
5) • Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
6) • Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
7) • Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
8) • İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
9) • İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
10) • Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
11) • Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak literature review Discussion over required readings Analyzing the given readings Conducting group discussions Conducting individual and group discussions
12) • Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması
13) • Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Literatür taraması Gerekli okumalar üzerinden tartışma Verilen okumaların analizinin yapılması Grup tartışmalarının yapılması Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
14) YARIYIL SONU SINAVI 14 hafta boyunca öğrenilen tüm konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: • Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

6

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 12 36
Küçük Sınavlar 4 20 80
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 199