Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; psikolojinin her alt alanında karşılaşılan psikolojik test kavramının derinlemesine incelenmesi, içerik ve kullanımı, teknik ve kuramsal temelleri ve test geliştirmedeki geçerlilik ve güvenilirlik, standardizasyon, madde oluşturma, etik boyutlar gibi önemli konuların yanında günümüzde çok sık kullanılan ölçeklerin değerlendirilmesi, uygulanma amaçları ve kullanım alanlarının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı; psikolojinin her alt alanında karşılaşılan psikolojik test kavramının derinlemesine incelenmesi, içerik ve kullanımı, teknik ve kuramsal temelleri ve test geliştirmedeki geçerlilik ve güvenilirlik, standardizasyon, madde oluşturma, etik boyutlar gibi önemli konuların yanında günümüzde çok sık kullanılan ölçeklerin değerlendirilmesi, uygulanma amaçları ve kullanım alanlarının öğretilmesidir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikolojik Ölçme ve Değerlendirme |
Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
2) |
Psikolojik Değerlendirmede Tarihsel, Kültürel, Yasal ve Etik Faktörler |
|
3) |
Normlar ve Psikolojik Testler için Temel İstatistik |
Sonraki hafta için okuma |
3) |
Normlar ve Psikolojik Testler için Temel İstatistik |
Sonraki hafta için okuma |
4) |
Geçerlilik |
Gelecek ders için hazırlık |
5) |
Güvenirlilik |
Gelecek ders için hazırlık |
6) |
Test Geliştirme |
Sınav için okuma yapma |
7) |
6 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Bir sonraki ders için gerekli okumaları yapmak |
8) |
Zekâ Kuramları ve Binet Ölçekleri |
Bir sonraki ders için okuma yapmak |
9) |
Weschler Ölçeği |
Bir sonraki ders için hazırlık yapmak |
10) |
Okul öncesi dönemde ölçme ve değerlendirme |
Bir sonraki ders için okumalar |
11) |
Okul döneminde ölçme ve değerlendirme (Eğitim Testleri) |
Bir sonraki ders için hazırlık |
12) |
Grup Testleri |
Bir sonraki ders için hazırlık |
13) |
Psikolojik Testlerde Yanlılık |
Sınav için Okumalar |
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. |
|
1) |
-disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
|
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. |
|
3) |
bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek |
|
3) |
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
4) |
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. |
|
4) |
bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek |
|
6) |
Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. |
|
7) |
küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. |
|
8) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|