Klinik Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSİ526 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlığı Koruma ve Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık ve hastalık davranışlarının patolojilerin gelişimindeki rolünü, psikoloji ile beden sağlığı arasındaki etkileşimi, halk sağlığı ve koruyucu sağlık hizmetleri açısından davranışların, niyetlerin, psikolojinin rolünü tanımlamayı hedefler |
Dersin İçeriği: | sağlık hizmetleri açısından davranışların, niyetlerin, psikolojinin rolünü tanımlamayı hedefler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Psikolojisi tanımı | hocanın notları ve sunumları |
2) | Salgınlarda koruyucu faktör olarak psikolojik destek | hocanın notları ve sunumları |
3) | Kronik hastalık psikoloji ilişkisi | hocanın notları ve sunumları |
4) | Yeme tutumları-psikoloji ilişkisi | hocanın notları ve sunumları |
5) | Egzersiz-sağlıklılık/iyilik ilişkisi | hocanın notları ve sunumları |
6) | Bağımlılık davranışı | hocanın notları ve sunumları |
7) | Cinsellik-mitler, toplumsal cinsiyet, psikoloji ile etkileşimleri | hocanın notları ve sunumları |
8) | Sağlıklı olma davranışı, risk algısı, sağlıklılık algısı | hocanın notları ve sunumları |
9) | Hasta olmak, hastalık bilişleri | hocanın notları ve sunumları |
10) | Stres, stres ile hastalıkların bağlantıları, baş etme mekanizmaları | hocanın notları ve sunumları |
11) | Ağrı tanımı, algılanması, algılanmasını etkileyen faktörler, plasebo kavramı | hocanın notları ve sunumları |
12) | Kanser ve psikoloji | hocanın notları ve sunumları |
13) | HIV, damgalanma, psikolojik etkileri | hocanın notları ve sunumları |
14) | Genel değerlendirme | hocanın notları ve sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | hocanın notları ve sunumları |
Diğer Kaynaklar: | teacher's notes and presentations |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 18 | 252 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 254 |