Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSİ647 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyun Terapisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, çocuk gelişimi alanında yetkinlik kazanırken oyun ve oyun terapileri hakkında bilgi vermek, oyun terapisi ile ilgili daha ileri eğitimler için merak uyandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste; oyun terapisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar ve günümüzdeki gelişmeler ile oyun terapisinin, yas ve travma, çocukluk korkuları, hiperaktivite ve davranım problemleri sorunlar yaşayan çocuklarda kullanılarak ders işleyişi devam edecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyun nedir? Oyun terapisi nedir? | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
2) | Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler. | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
3) | yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun çeşitleri | Oyun Terapisi, Ch.1 ; Oyun ve Gerçeklik, Ch.4 |
4) | Oyun terapisi alandaki son gelişmeler | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
5) | Psikodinamik Oyun Terapisi | Oyun Terapisi, Ch.5 |
6) | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi | Oyun Terapisi, Ch.6 |
7) | Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
8) | ARA SINAV | Yok |
9) | Oyun terapisinde travmayı çalışmak | Oyun Terapisi, Ch.25 |
9) | Oyun terapisinde travmayı çalışmak | Oyun Terapisi, Ch.25 |
10) | Cinsel istismara uğramış çocuklar için oyun temelli grup terapisi | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
11) | Sosyal beceri eksikliği olan çocuklar için oyun temelli grup terapisi | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
12) | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
13) | Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar | Öğretim görevlisinin sunum ve notları |
14) | FİNAL | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Landereth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin. Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books |
Diğer Kaynaklar: | Landereth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin. Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
5 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 228 |