PSY152 Statistics in Behavioral Sciences IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY152
Ders İsmi: Statistics in Behavioral Sciences II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: PSY151 - Statistics in Behavioral Sciences I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CENGİZ BEŞOĞUL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CENGİZ BEŞOĞUL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri davranış bilimlerinde hipotez testleriyle tanıştırmaktır. İşlenen konular arasında t-istatistikleri, varyans analizi, tahmin, basit doğrusal regresyon ve korelasyon ve parametrik olmayan testler yer alır. Öğrencilerden uygun istatistiksel testleri seçmeleri, hesaplamalara dayalı kararlar vermeleri ve istatistiksel analizleri raporlamaları beklenir.
Dersin İçeriği: Bu ders,, öğrencileri davranış bilimlerinde hipotez testleriyle tanıştırmaktır. İşlenen konular arasında t-istatistikleri, varyans analizi, tahmin, basit doğrusal regresyon ve korelasyon ve parametrik olmayan testler yer alır. Öğrencilerden uygun istatistiksel testleri seçmeleri, hesaplamalara dayalı kararlar vermeleri ve istatistiksel analizleri raporlamaları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) To explain the logic and appropriate applications of statistical analyses for univariate or bivariate research designs, problems, or hypotheses
2) To select, analyze, and interpret appropriate numerical data used in everyday life in numerical and graphical format
3) To identify and apply appropriate strategies of quantitative problem solving in theoretical and practical applications
4) To construct a conclusion using quantitative justification.
5) To interpret statistical findings and graphs in the context of their level of statistical significance, including the influence of effect size, and explain these findings using a common language
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) t İstatistiklerine Giriş Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Bağımsız Örnekler için t Testi Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) İlgili İki Örneklem için t Testi Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Tahmin Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Hipotez Testleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Introduction to Analysis of Variance (ANOVA) I Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Varyans Analizine Giriş (ANOVA) Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) İki Faktörlü Varyans Analizi (Bağımsız Ölçümler) Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Korelasyon Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Regresyona giriş Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Hipotez testi Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Ki-Kare İstatistikleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Derse Genel Bakış Problem çözme Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) Z testleri, t testleri, ANOVAS, Çoklu Regresyon ve Korelasyon Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Gravetter, F.J. & Wallnau, L.B. (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Science, (6th Ed.). USA: Wadsworth.
Diğer Kaynaklar: • Gravetter, F.J. & Wallnau, L.B. (2008). Essentials of Statistics for the Behavioral Science, (6th Ed.). USA: Wadsworth.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. 3
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. 4
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. 5
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. 5
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. 5
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 48