Psikoloji (%30 İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY252 | ||||||||
Ders İsmi: | Statistical Applications in Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
PSY152 - Statistics in Behavioral Sciences II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CENGİZ BEŞOĞUL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CENGİZ BEŞOĞUL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, psikolojik araştırmalarda bilgisayar istatistiksel uygulamalarına bir giriş sağlamaktır. Bu ders, Davranış Bilimlerinde sıklıkla kullanılan SPSS uygulamalarının kullanımını vurgular. |
Dersin İçeriği: | Ders, psikolojik araştırmalarda bilgisayar istatistiksel uygulamalarına bir giriş sağlamaktır. Bu ders, Davranış Bilimlerinde sıklıkla kullanılan SPSS uygulamalarının kullanımını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Sık kullanılan istatistiksel yöntemler Hangi yöntemler farklı veri ve araştırma sorularına uygundur? Parametrik ve Parametrik Olmayan Testlerin Farkları SPSS veri dosyalarının genel yapısı: veri görünümü ve değişken görünüm farklılıkları Değişkenleri uygun şekilde tanımlayarak veri dosyası oluşturma | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Verilerin doğru girilmesi SPSS'de kullanılan temel komutların öğrenilmesi | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Keşif istatistikleri, Merkezi Eğilim, Dağılım ve Dağılım Ölçüleri: Ortalama, Medyan, Mod, Standart Sapma, Aralık, Varyans, Basıklık ve Çarpıklık | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Mann-Whitney U Kruskall Wallis | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Pearson'ın r'si iki değişkenli korelasyon Kısmi Korelasyon | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Tek Örnekli T-Testi Bağımsız Örnekler T-Testi | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | 7 hafta boyunca çalışılan tüm konular | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Eşleştirilmiş Örnek T-Testi Tek Yönlü ANOVA | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Tekrarlanan Ölçümler ANOVA Faktöriyel ANOVA | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Varimax Döndürme Kullanılarak Açımlayıcı Faktör Analizi | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Güvenilirlik Analizi yöntemleri ve Cronbach Alpha | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Basit Regresyon | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Çoklu regresyon | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca çalışılan tüm konular | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 3 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 4 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 5 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |