Dersin Amacı: |
Evrimsel Psikoloji, son yıllarda psikoloji bilimine dâhil olarak insan psikolojisini açıklamakta radikal bir bakış açısı yaratmıştır. Bu bakış açısı, insanı ele alırken farklı görünümleri gözden kaçırmamak adına önemli bilgi kaynaklarını beraberinde getirmektedir. Evrimsel Psikoloji dersinin amacı, bu bakış açısıyla insanların bireysel ve/veya toplu olarak çeşitli duygu, düşünce ve davranışlarını ele almaktır. Bu hususta güncel araştırmalar ve argümanlar ile birlikte insanın algısı, bilişi, duyguları, sosyal gelişimi, eş seçimi, diğerkâmlığı, ahlakı ve kültürü gibi konular ders gündemini oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Giriş, Temel Kavramlar (Doğal Seçilim, Cinsel Seçilim, Adaptasyon, Hayatta Kalma ve Üreme Başarısı vb.),Temel Kavramlar (Devam),Evrimleşmiş Psikolojik Mekanizmalar,Hayatta Kalmanın Kökenleri,Büyüyen Beyin,İnsan Eşleşmesi,İnsan Eşleşmesi (Devam),İnsanda Duygular; Kıskançlık,Sosyallik,Şiddet ve Saldırganlık,İşbirliği ve Diğerkâmlık,Ahlak,Evrimsel Psikolojiye Yönelik Eleştiriler; konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Evrim Nedir? Darwin'in Biyografisi |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Evrim Nedir? Darwin'in Biyografisi |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Darwin'in Doğal Seçilim ve Cinsel Seçilim Kuramları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Darwin'in Doğal Seçilim ve Cinsel Seçilim Kuramları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Evrimsel Psikoloji'nin Ortaya Çıkışı |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Doğanın Düşman Güçleri İle Savaş |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Doğanın Düşman Güçleri İle Savaş |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Ara Sınav |
Yok |
10) |
Kadınların Uzun Erimli Eş Seçme Stratejileri |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Erkeklerin Uzun Erimli Eş Seçme Stratejileri |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Kısa Erimli Cinsel Stratejiler |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Ebeveynlik Sorunları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Akrabalık Sorunları |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Gözden geçirme çalışması |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
Final |
Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|