PSY422 Selected Topics in Social Psychologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası FinansÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Finans
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY422
Ders İsmi: Selected Topics in Social Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SERİN İŞİAÇIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; benlik, kültür, saldırganlık, kişiler arası ilişkiler, toplumsal adalet, dahil olma/dışlanma, önyargı ve ayrımcılık, siyaset psikolojisi, pozitif psikoloji ve çevre psikolojisi konularını son araştırma bulgularının, sosyal psikolojik yaklaşımların çerçevesinde ele almaktır.
Dersin İçeriği: benlik,gruplar arası ilişkiler, önyargı ve ayrımcılık, saldırganlık, aşk ve yakın ilişkiler, kültür, örgütlerde grup dinamikleri, sporda grup dinamikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) sosyal psikolojinin farklı uygulama alanlarına ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) toplumsal sorunları sosyal psikoloji bakış açısından değerlendirebilecek bilgi ve beceriyi kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) sosyal psikoloj alanındaki çağdaş gelişmeleri takip eder ve tartışır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) sosyal psikoloji kuram ve bulgularının günlük yaşam olaylarına nasıl uyarlandığını anlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurs taslağı hakkında bilgi Dönem boyunca tartışılacak temel kavram ve teoriler Literatürün gözden geçirilmesi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) •Kendilik • Benlik kavramını anlamak • Kendini tanıma • Aynalı öz • Benlikle ilgili teorik yaklaşımlar Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Sosyal benlik • Öz sunum • Öz düzenleme • Sosyal karşılaştırma teorisi • Kendini engelleme • Benlik saygısı Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Önyargı ve ayrımcılık • Stereotipler •Grup içi ilişkiler • Sosyal kimlik teorisi Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) • Önyargı ve ayrımcılık • Ayrımcılık biçimleri • Örtülü ilişkilendirmeler • Gerçekçi grup çatışması • Önyargı nasıl azaltılabilir? Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) • Kültür ve psikoloji • Kültürün tanımı •Sosyalleşme süreci ve kültürü • Değerler •Bireycilik ve kolektivizm • Kültürleşme • Kültürleşme stresi • Kültürleşme stratejileri •Göç • Göçmenlere karşı ayrımcılık Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) • Saldırganlık • Saldırganlığın evrimsel açıklamaları • Saldırganlıkla ilgili psiko-sosyal yaklaşımlar • Saldırganlığın kolaylaştırıcıları • Medyanın etkileri: televizyon, pornografi, video oyunları, sosyal medya • Saldırganlık nasıl azaltılabilir? Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) ARA SINAV Yok
9) •Organizasyonlarda grup süreçleri •Grup dinamiği • Gruplar halinde karar verme • Beyin fırtınası • Grup polarizasyonu • Grup düşüncesi •Liderlik stilleri • Kolektif davranış Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) •Grup süreçleri ve spor •Grupların oluşumu • Sosyal içerme ve dışlama •Grup bağlılığı •Grup yapısı (roller ve normlar) • Grup performansı •Grup süreçleri ve spor psikolojisi Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) • Üyelik ve Romantik Aşk • Cazibenin öncülleri •Üçgen aşk teorisi •Yalnızlık •Bağlanma teorisi Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) • Uygulamalı Sosyal Psikoloji: Politik Psikoloji •Politik psikolojinin temel kavramları • Otoriter Kişilik Teorisi • Sosyal Hakimiyet Teorisi • Sistem Gerekçelendirme Teorisi • Terör Yönetimi Teorisi • Sağcı Otoriterlik Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) • Uygulamalı Sosyal Psikoloji: Politik Psikoloji •Siyasi sosyalleşme • Oy verme davranışı • Grup temelli duygular • Propaganda stilleri ve ikna Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) • Uygulamalı Sosyal Psikoloji: Çevre Psikolojisi •Çevre psikolojisinin tarihsel süreci • Kişisel alan ve bölge • İnsan-çevre etkileşimleri • Yer kimliği • Davranış ayarları Literatürün gözden geçirilmesi. Okumayı kontrol edin. Atanan okumaların analizi. Grup tartışmaları. Bireysel ve grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) -Dönem konularının kısa bir incelemesi -Grup tartışmaları Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
16) FİNAL SINAVI Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading list is as follows:
•Alcock, J., & Sadava, S. (2014). An Introduction to Social Psychology: Global Perspectives. Sage.
•Aronson, E., Wilson, T., & Akert, R. (2005). Social Psychology, New Jersey, NY: Pearson Education.
•Hogg, M., & Vaughan, G. (2009). Essentials of social psychology. Pearson Education.
•Indexed Scientific Journals (Individual Differences, Journal of Personality and Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychological Bulletin, Psychological Review etc…)
•Schneider, F. W., Gruman, J. A., & Coutts, L. M. (2011). Applied social psychology: Understanding and addressing social and practical problems. Sage.
Diğer Kaynaklar: Indexed Scientific Journals (Individual Differences, Journal of Personality and Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychological Bulletin, Psychological Review etc…)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek.
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2)  ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek.
3)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek.
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek.
4)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
5)  kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6)  güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek.
7)  küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek.
8)  alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
9)  kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek.
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2)  ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek.
3)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek.
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek.
4)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
5)  kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6)  güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek.
7)  küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek.
8)  alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
9)  kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 1 % 10
Uygulama 1 % 10
Ödev 2 % 40
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Toplam İş Yükü 48