Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PTL108 | ||||||||
Ders İsmi: | Patolojide Özel Teknikler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDAR AYGÜN GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Histolojik özel preparat hazırlama yöntemleri; özel amaçlı kullanılan tespit maddeleri, özel şeffaflaştırma yöntemleri, incelenmek istenilen doku bileşenine özgü doku boyama yöntemleri ve bu yöntemlerdeki kimyasal reaksiyonlar. İmmünohistokimyasal yöntemler |
Dersin İçeriği: | Histolojik özel preparat hazırlama yöntemleri; özel amaçlı kullanılan tespit maddeleri, özel şeffaflaştırma yöntemleri, incelenmek istenilen doku bileşenine özgü doku boyama yöntemleri ve bu yöntemlerdeki kimyasal reaksiyonlar. İmmünohistokimyasal yöntemler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patoloji Laboratuvarın işleyişinin teknikleri | |
2) | Cihazlar hakkında genel bilgi | |
3) | Patoloji laboratuvarında çalışma kurallarında özel teknikler | |
4) | Laboratuvarda kullanılan farklı kimyasal maddelerin tanınması | |
5) | Mikroskop cihazı, doku takip cihazı ve gömme cihazında farklı teknikler öğrenme |
Ders Notları / Kitaplar: | YOK |
Diğer Kaynaklar: | Ramazan Demir Histokimya Ders Kitabı Münevver Yenerman Genel Patoloji Ders Kitabı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||||||
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. | |||||||||||||||||||||||||
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||||||||||||||||||||
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. | |||||||||||||||||||||||||
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. | |||||||||||||||||||||||||
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. | |||||||||||||||||||||||||
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||||||||||||||||||
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. | |||||||||||||||||||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |||||||||||||||||||||||||
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. | |||||||||||||||||||||||||
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||||||
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. | |||||||||||||||||||||||||
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. | |||||||||||||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | |||||||||||||||||||||||||
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||||||||||||
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. | |||||||||||||||||||||||||
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. | |||||||||||||||||||||||||
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, | |||||||||||||||||||||||||
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, | |||||||||||||||||||||||||
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur, | |||||||||||||||||||||||||
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, | |||||||||||||||||||||||||
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, | |||||||||||||||||||||||||
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. | |
2) | Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. | |
3) | Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. | |
4) | İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. | |
5) | Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. | |
6) | Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. | |
7) | Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. | |
8) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. | |
10) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |
11) | Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. | |
12) | Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |
13) | Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. | |
14) | Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. | |
15) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | |
16) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. | |
17) | Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir. | |
18) | Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. | |
19) | Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. | |
20) | Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. | |
21) | Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, | |
22) | Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, | |
23) | Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur, | |
24) | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, | |
25) | Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, | |
26) | Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 100 |