Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG201 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Fakülte | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİTHAT KIYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY Prof. Dr. MİTHAT KIYAK Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı 2. Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri 3. Sağlıklı beslenme ve spor 4. Beslenme durumunun iyileştirilmesi 5. Üreme sağlığı/aile planlaması 6. Kadın sağlığı 7. Bulaşıcı hastalıklar 8. Çocuk sağlığı 9. Çocuk sağlığı 10. Yaşlı sağlığı 11. Kronik hastalıklar 12. Ruh sağlığı ve sosyal sağlık 13. Çevre ve iş sağlığı 14. Genel tekrar ve tartışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı | notlar |
2) | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri | notlar |
3) | Sağlıklı beslenme ve spor | notlar |
4) | Beslenme durumunun iyileştirilmesi | notlar |
5) | Üreme sağlığı/aile planlaması | notlar |
6) | Kadın sağlığı | notlar |
7) | Bulaşıcı hastalıklar | notlar |
8) | ara sınav | notlar |
9) | Çocuk sağlığı | notlar |
10) | Yaşlı sağlığı | notlar |
11) | Kronik hastalıklar | notlar |
12) | Ruh sağlığı ve sosyal sağlık | notlar |
13) | Çevre ve iş sağlığı | notlar |
14) | genel tekrar | notlar |
15) | final | notlar |
Ders Notları / Kitaplar: | halk sağlığı hakkında genel bilgi ve sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 182 |