Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SAY504 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi kapsamındaki kavramlar, işlevler, teknikler, yöntemler, yaklaşımları ele almak; konular ile ilgili yapılan araştırmalar ile sağlık kurumlarındaki uygulamalar üzerinde durmaktır |
Dersin İçeriği: | Bu derste sağlık kurumları bakımından İK örgütlenmesi, iş analizi ve iş tasarımı, makro anlamda sağlık insan kaynaklarının planlanması, mikro sağlık insangücü planlaması, eleman bulma, seçme ve yerleştirme, insan kaynağının eğitimi ve gelişimi, başarı değerlemesi, kariyer yönetimi, iş değerleme ve ücret yönetimi, işgöreni kalıcı kılma, koruma işlevi, İKY bilgi sistemleri ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | . |
2) | Sağlık Kurumlarında İK Departmanının Örgütlenmesi | . |
3) | Sağlık Kurumlarında İş Analizi ve İş Tasarımı | . |
4) | Makro Sağlık İnsan Kaynakları Planlaması | . |
5) | Mikro Sağlık İnsangücü Planlaması | . |
6) | Sağlık Kurumlarında Eleman Bulma, Seçme ve Yerleştirme | . |
7) | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynağının Eğitimi ve Gelişimi | . |
8) | Sağlık İnsan Kaynaklarında Başarı Değerlemesi | . |
9) | Sağlık Kurumlarında Kariyer Yönetimi | . |
10) | Sağlık Kurumlarında İş Değerlemesi ve Ücret Yönetimi | . |
11) | Sağlık Kurumları İnsan Kaynakları Yönetiminde Koruma İşlevi | . |
12) | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimine İlişkin Bilgi Sistemleri | . |
13) | Sağlık Kurumlarında özlük işleri ve yasal dayanak | . |
14) | sunumlar | . |
Ders Notları / Kitaplar: | . Gök, Sibel, 21. Yüzyılda İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2005. 2. Bingöl, Dursun, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2003. 3. İ.Ü. İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı (Uyargil, Cavide ve diğerleri), 3. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2008. 4. Aydın, İnayet ve Şakir Çınkır, ?İnsan Kaynağının Eğitimi ve Gelişimi?, Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları içinde, ss.319-362, Editör: Atilla Yelboğa, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2010. 5. Aytaç, Serpil, ?İş Yaşamında Kariyer Yönetimi?, Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları içinde, ss. 385-430, Editör: Atilla Yelboğa, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2010. 6. Sabuncuoğlu, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalı, II. Baskı, Alfa Aktüel Basım Yay. Dağ. Ltd. Şti.,Bursa, 2005. 7. Timur, Hikmet ve Mustafa Kılıç, İş Değerlemesinde Puanlama Yöntemi (İki Örnek Uygulama), |
Diğer Kaynaklar: | . Gök, Sibel, 21. Yüzyılda İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2005. 2. Bingöl, Dursun, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2003. 3. İ.Ü. İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı (Uyargil, Cavide ve diğerleri), 3. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2008. 4. Aydın, İnayet ve Şakir Çınkır, ?İnsan Kaynağının Eğitimi ve Gelişimi?, Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları içinde, ss.319-362, Editör: Atilla Yelboğa, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2010. 5. Aytaç, Serpil, ?İş Yaşamında Kariyer Yönetimi?, Yönetimde İnsan Kaynakları Çalışmaları içinde, ss. 385-430, Editör: Atilla Yelboğa, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2010. 6. Sabuncuoğlu, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalı, II. Baskı, Alfa Aktüel Basım Yay. Dağ. Ltd. Şti.,Bursa, 2005. 7. Timur, Hikmet ve Mustafa Kılıç, İş Değerlemesinde Puanlama Yöntemi (İki Örnek Uygulama), |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | ||||
1) -Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. -Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with | ||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | ||||
2) - Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||
3) 1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
1) | -Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. -Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | - Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
3) | 1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 5 | 25 | 125 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 229 |