Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, epidemiyolojinin tanımını, ilkelerini, veri kaynaklarını, epidemiyolojik ölçütleri, araştırma yöntemlerini, epidemiyolojik araştırmaların planlanmasını, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisini, salgınların incelenmesini, kronik hastalıklar epidemiyolojisini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Epidemiyolojinin tanımı ve tarihçesi,
Epidemiyolojik ilkeler,
Epidemiyolojik veri kaynakları,
Epidemiyolojik ölçütler,
Epidemiyolojik araştırma yöntemleri,
Epidemiyolojik araştırmaların planlanması,
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Epidemiyolojinin tanımı
Epidemiyolojik ilkeler
Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
2) |
Epidemiyolojide sağlık ölçütleri |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
3) |
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
4) |
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
5) |
Tanımlayıcı araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum |
6) |
Analitik araştırmalar-Kesitsel araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
7) |
Analitik araştırmalar-Vaka-kontrol araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
8) |
Analitik araştırmalar-Kohort araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
9) |
Deneysel araştırmalar |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
10) |
Metodolojik araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
11) |
Araştırma planlama
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
12) |
Araştırma verilerinin toplanması
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
13) |
Araştırma verilerinin değerlendirilmesi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
14) |
Araştırma raporu yazma ve sunma
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
15) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme |
|
1) |
Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. |
|
2) |
Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. |
|
3) |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
5) |
Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. |
|
7) |
alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
|