SAY551 Epidemiyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Hemşirelik (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY551
Ders İsmi: Epidemiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİTHAT KIYAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, epidemiyolojinin tanımını, ilkelerini, veri kaynaklarını, epidemiyolojik ölçütleri, araştırma yöntemlerini, epidemiyolojik araştırmaların planlanmasını, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisini, salgınların incelenmesini, kronik hastalıklar epidemiyolojisini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Epidemiyolojinin tanımı ve tarihçesi,
Epidemiyolojik ilkeler,
Epidemiyolojik veri kaynakları,
Epidemiyolojik ölçütler,
Epidemiyolojik araştırma yöntemleri,
Epidemiyolojik araştırmaların planlanması,
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, ilkeleri, araştırma yöntemleri
2) Sağlığın belirleyicileri ve epidemiyolojik ölçütlerin tanımlanması.
3) Araştırma yöntemlerinin tanımlanması
4) Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflandırabilme ve açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Epidemiyolojik araştırma planlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Epidemiyolojinin tanımı Epidemiyolojik ilkeler Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
2) Epidemiyolojide sağlık ölçütleri Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
3) Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
4) Kronik hastalıklar epidemiyolojisi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
5) Tanımlayıcı araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
6) Analitik araştırmalar-Kesitsel araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
7) Analitik araştırmalar-Vaka-kontrol araştırmaları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
8) Analitik araştırmalar-Kohort araştırmaları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
9) Deneysel araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
10) Metodolojik araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
11) Araştırma planlama Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
12) Araştırma verilerinin toplanması Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
13) Araştırma verilerinin değerlendirilmesi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
14) Araştırma raporu yazma ve sunma Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
15) Final sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: 1. Tezcan S; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
2. Akbulut T, Sabuncu H; Epidemiyoloji. Prensip ve Uygulamalar
3. Bonita R, Beaglehole R, Kjellström T; Temel Epidemiyoloji
4. Gibney M, Margetts B, Kearney J. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing
5. Nnakwe NE. Community Nutrition 1st Edition, 2009, Jones and Bartlett Publishers
6. WHO publications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik lisans düzeyi yeterliklerine sahip aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilmek
2) İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmek
3) Sağlık alanında sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik planlanmış bir bilimsel araştırmayı yürütebilmek
4) Sosyolojik bakış açısı ile toplumsal olayları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirebilme, kaynakları harekete geçirebilme, sektörlerarası işbirliği yapabilmek
6) Atravmatik bakım, bütüncül bakım, aile merkezli bakım ve çocuğun bireyselliğini göz önüne alarak yasal ve etik ilkeler doğrultusunda primer, sekonder ve tersiyer düzeyde bakım verebilme becerisini göstermek
7) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri öğretme
8) Alanı ile ilgili bir sağlık sorununa çözüm bulabilme, hasta bakımı planlayabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 226