Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, epidemiyolojinin tanımını, ilkelerini, veri kaynaklarını, epidemiyolojik ölçütleri, araştırma yöntemlerini, epidemiyolojik araştırmaların planlanmasını, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisini, salgınların incelenmesini, kronik hastalıklar epidemiyolojisini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Epidemiyolojinin tanımı ve tarihçesi,
Epidemiyolojik ilkeler,
Epidemiyolojik veri kaynakları,
Epidemiyolojik ölçütler,
Epidemiyolojik araştırma yöntemleri,
Epidemiyolojik araştırmaların planlanması,
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Epidemiyolojinin tanımı
Epidemiyolojik ilkeler
Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
2) |
Epidemiyolojide sağlık ölçütleri |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
3) |
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
4) |
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
5) |
Tanımlayıcı araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum |
6) |
Analitik araştırmalar-Kesitsel araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
7) |
Analitik araştırmalar-Vaka-kontrol araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
8) |
Analitik araştırmalar-Kohort araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
9) |
Deneysel araştırmalar |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
10) |
Metodolojik araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
11) |
Araştırma planlama
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
12) |
Araştırma verilerinin toplanması
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
13) |
Araştırma verilerinin değerlendirilmesi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
14) |
Araştırma raporu yazma ve sunma
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
15) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
2) |
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
4 |
3) |
1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
4 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |