Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, epidemiyolojinin tanımını, ilkelerini, veri kaynaklarını, epidemiyolojik ölçütleri, araştırma yöntemlerini, epidemiyolojik araştırmaların planlanmasını, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisini, salgınların incelenmesini, kronik hastalıklar epidemiyolojisini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Epidemiyolojinin tanımı ve tarihçesi,
Epidemiyolojik ilkeler,
Epidemiyolojik veri kaynakları,
Epidemiyolojik ölçütler,
Epidemiyolojik araştırma yöntemleri,
Epidemiyolojik araştırmaların planlanması,
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Epidemiyolojinin tanımı
Epidemiyolojik ilkeler
Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
2) |
Epidemiyolojide sağlık ölçütleri |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
3) |
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
4) |
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
5) |
Tanımlayıcı araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum |
6) |
Analitik araştırmalar-Kesitsel araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
7) |
Analitik araştırmalar-Vaka-kontrol araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
8) |
Analitik araştırmalar-Kohort araştırmaları
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
9) |
Deneysel araştırmalar |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
10) |
Metodolojik araştırmalar
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
11) |
Araştırma planlama
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
12) |
Araştırma verilerinin toplanması
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
13) |
Araştırma verilerinin değerlendirilmesi |
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
14) |
Araştırma raporu yazma ve sunma
|
Kitaptan istenilen bölümü okuma
Power point sunum
|
15) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. |
3 |
3) |
0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. |
1 |
4) |
0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çozümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. |
5 |
6) |
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. |
1 |
7) |
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. |
5 |
8) |
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
4 |
9) |
0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. |
5 |