SBLG101 Bilgisayara Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Dokümantasyon ve SekreterlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBLG101
Ders İsmi: Bilgisayara Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HALİL SOYAL
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA ŞAŞMAZ KURU
Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN
Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı temel bilgisayar uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. İşletim sistemi farklılıklarını tanıyabilecek, kelime programını gerçekleştirebilecek, yeni belge, elektronik tablo, sunum oluşturabilecek ve kaydedebilecektir. Dahası, bu ders kaliteli bir sunumun özelliklerini tanıtmaktadır. Ayrıca bu derste öğrencilerin internet, ağ, tel ve kablosuz bağlantılar hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bilgisayara giriş ve temel donanım bilgisi, Klavye kullanımı, işletim sistemleri: windows (xp, 7 ve 8) , internet, Office uygulamaları (Word, Excel, MS-DOS, Power Point ), sistem koruması: virüsler ve antivirüsler ve sistem yrdeklemesi ve sıkıştırma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Bilgisayar donanım özellikleri ve temel işlevleri öğrenilir. • Onaylanmış işletim sistemi özellikleri ve temel işlevler. • Kullanılan Word programı. Belge oluşturabilir ve kaydedebilir. Bir belgenin biçimini değiştirebilir ve tablo oluşturabilir • Kullanılan Excel programı ile yeni e-tablo oluşturabilir ve kaydedebilir. Basit formüllerle hesaplama yapabilir. • Kullanılan Powerpoint programı ile yeni sunu oluşturabilir ve kaydedebilir. Bir sunuya çeşitli animasyonlar uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Donanım Özellikleri. yok
2) Bilgisayar donanımı Pencerelerde klasörleme e-mail Yok
3) Word Programı Yok
4) Ofis Word Programı Yok
5) Ofis Word Programı Yok
6) Ofis Word Programı Yok
7) Ara Sınav
8) Ara Sınav Yok
9) Ofis Excel Programı Yok
10) Ofis Excel Programı Yok
11) Ofis Excel Programı
12) Ofis Excel Programı Yok
13) Ofis Excel Programı
14) Ofis Excel Programı Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgisayar Kurs Kitabı
Arkadaş Yayınevi
©2008 | Arkadaş Yayınevi | Published: 2008
ISBN- 615.8'42'015r-dc21
Diğer Kaynaklar: None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir.
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir.
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. 2
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. 2
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. 3
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. 4
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. 1
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. 2
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. 3
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. 2
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. 2
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. 4
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 3
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. 3
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. 3
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir 3
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. 3
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir. 2
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, 1
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur, 3
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, 2
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 66 792
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 798