SIN229 Görüntü IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN229
Ders İsmi: Görüntü II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I. Renk ve Işığın yapısını anlamak
II. Işık kaynaklarını tanıma
III. Yapay ışık malzemelerini ve aksesuarlarını kullanabilmek
IV. Mekân ve oyuncu durumlarına göre farklı biçimleri kurmayı öğrenme
V. Sahne durumlarına göre atmosfer oluşturabilme.
Dersin İçeriği: I. Işık ve renk algısını kavrama
II. Işık kontrol ve denetimini yapabilme
III. Işık malzemelerini ve aksesuarlarını yetkin kullanabilme
IV. Farklı mekanlarda ışık bilgisi
V. Her sahne ve film içeriğine göre anlatımı destekleyici atmosfer oluşturabilme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) I. Işık ve renk algısını kavrama II. Işık kontrol ve denetimini yapabilme III. Işık malzemelerini ve aksesuarlarını yetkin kullanabilme IV. Farklı mekanlarda ışık bilgisi V. Her sahne ve film içeriğine göre anlatımı destekleyici atmosfer oluşturabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Işık ve renk algısı .
2) Işık kaynaklarının tanıtılması ve yapısının incelenmesi .
3) Yapay ışık kaynaklarının ve aksesuarların tanıtılması .
4) Lamba tipleri ve özellikleri .
5) Farklı mekan ve oyuncu sayısına göre ışık kurma biçimleri .
6) Pozometre kullanımı ve ışık dengesini düzenleme .
7) Filtre çeşitlerinin tanıtılması ve kullanılması .
8) Sabit objeler üzerinde aydınlatma teknikleri ve fotoğraf çekimi .
9) Işık ve gölge estetiğinin incelenmesi .
10) Işık kullanımında 35 mm kamera ve Video kamera farkları .
11) Televizyon ve sinema arasındaki ışık kullanımı farkları ve TV ışıklandırması .
12) Hareketli objelerle göre ışık düzenlemesi .
13) Yapay ışıklarla ile efekt oluşturma .
14) Atmosfer oluşturma ve görsel psikoloji açısından ışık .
15) Final sınavı .
16) Final sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: GERALD MILLERSONES. (2008) SINEMA VE TELEVIZYON İÇIN AYDINLATMA TEKNIĞI / ES YAYINLARI
Diğer Kaynaklar: GERALD MILLERSONES. (2008) SINEMA VE TELEVIZYON İÇIN AYDINLATMA TEKNIĞI / ES YAYINLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 8 3 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Ödevler 7 2 14
Küçük Sınavlar 3 2 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108