SIN323 Televizyonda Yapım-Yönetim Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN323
Ders İsmi: Televizyonda Yapım-Yönetim I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞULE BEKRİOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Televizyonda yapım yayın birimlerinin görev ve içeriklerinin nasıl hazırlandığı,
bir yapım da yer alan tüm branşların nasıl çalıştığı ve tv kanalı yoluyla nasıl medya iletişimi sağlandığı,Dünya da ve Türkiye de medya iletişim içerikleri ve sorumlulukları neler olduğu,Meslek grubunun çalışma sisteminin nasıl olduğu,
Teknik alt yapının medya iletişimde nasıl kullanıldığı,Alt branşların neler olduğunun anlatım ve öğretiminden oluşmaktadır.
Dersin İçeriği: Çalışmaların tamamı stüdyo da reel mekanda gerek ders gerek uygulamalı olarak yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çalışmaların tamamı stüdyo da reel mekanda gerek ders gerek uygulamalı olarak yapılacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya da ve Türkiye de medya iletişimi nasıl yapılmaktadır. Medya iletişimin de TV’nin yeri ve etkisi. .
2) Medya iletişiminde TV’de çalışanların branşları. Yapımcı , yönetmen, sanat yönetmeni, görüntü yönetmeni, kurgu yönetmeni, senarist, teknik yönetmen, yayın yönetmeni vs gibi branşların görev içeriklerinin tanımı ve anlatımı. .
3) Medya iletişiminde kullanılan alt yapı ve teknikleri nelerdir. .
4) Bir yapımın sunum dosyası olarak hazırlanması çalışması. .
5) Yapım içeriği detaylandırılması. Örnek proje yapımı. .
6) Proje sunumları fikir çalışması ve çekim ekiplerinin oluşturulması. .
7) Çekim projelerinin hayata geçirilmesi ve yayın prototipinde yer alması. .
8) TV kanalı veya dizi seti veya program seti veya reklam seti ziyareti ve çalışanlarından işleri ile ilgili uygulamalı bilgi edinme. .
9) Çekimi yapılan projenin montaj öncesi çalışmaları. .
10) Montaj ön izlemelerinin yapılması. .
11) Montaj ön izlemelerinin yapılması. .
12) Proje sunumu. .
13) Proje sunumu. .
14) Staj için cv hazırlanması ve staj yerlerinin belirlenmesi. .
15) Final sınavı .
16) Final sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: televizyonda yapım ve yönetim - muzaffer kılıç
Diğer Kaynaklar: televizyonda yapım ve yönetim - muzaffer kılıç

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 6 2 12
Proje 2 1 2
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 78