SIN325 Senaryo IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN325
Ders İsmi: Senaryo III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Öğr.Gör. MURAT ÇETİNKAYA
Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, senaryo yazımı konusundaki tüm bilgilerin verilmesi ve onların hayal güçlerini destekleyip,kendilerini bu alanda yeterli hissetmelerinin sağlanması. Senaryo kurallarının tek tek uygulamalı olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Bir film hikayesi oluşturmanın tüm zamanları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir film hikayesi oluşturmanın tüm zamanlarını öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İkinci yılda edinilmiş tüm bilgilerin yeniden hatırlanması. Film hikayesine giriş. .
2) Bir film hikayesi oluştururken, faydalanılacak çatışmalar nelerdir? İyi-kötü, zayıf- güçlü, iktadar duygusu, ihanet, kıskançlık, dayanışma paylaşma ,aşk gibi…Öğrencilerin bu duyguları kendi kişisel yaşamlarında bulmaları, kendileriyle yüzleşmeleri ve buralardan hikayeler çıkarmaları. .
3) Başlangıç, sonuç , gelişme tarzında yazılmış en başarılı senaryo örneklerden biri olan Guguk Kuşu filminin seyredilmesi ve öğrenciler tarafından hem analiz edilip, hem de yeniden sahne sahne yazılması. .
4) “Gökyüzü” kavramı altında toplanan, korku, özgürlük, tanrı, boşluk, sonsuzluk, yaşam sevinci, hayal kurmak gibi kavramlardan hareket edilecek, “Gökyüzü “ başlığı altında ortak bir konu etrafından çalışmalara başlamak. .
5) Gökyüzü hikayelerinin okunmasına geçiş ve eleştiriler. Bu eleştirilerde en çok dikkat edilecek husus, yaratıcı ve makul olmaları. Önyargıların kırılması ve topluma ait tüm gerçeklerin açıkça konuşulması . .
6) Yaratıcı senaryo örneği olarak Nazım Hikmet’in “Saman Sarısı “ adlı uzun şiirinin serbest olarak yorumlanması. .
7) “Gökyüzü, “film senaryolarının okunması ve Guguk Kuşu çalışmasının toplanması ve değerlendirilmesi. .
8) Vize .
9) Politik film nedir ? .
10) Belgesel nedir ? Belgesel film senaryosuna giriş .
11) Verilen ödevlerin hep birlikte gözden geçirilmesi .
12) Zeki Demirkubuz filminin izlenmesi ve karakterlar açısından tartışılması .
13) Sait Faik hikayelerinden oluşan kısa film senaryolarının ele alınması .
14) Sait Faik senaryolarının gözden geçirilmesi. .
15) Final sınavı .
16) Final sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türk Sinema tarihi, Dünya sinemasındaki akımlar, Dünya sanat tarihi, Türk edebiyatının belli başlı ustaları, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Sabahattin Ali, vs. Türk ve dünya şiirinin ustaları, fotoğraf sanatçıları…
Diğer Kaynaklar: Türk Sinema tarihi, Dünya sinemasındaki akımlar, Dünya sanat tarihi, Türk edebiyatının belli başlı ustaları, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Sabahattin Ali, vs. Türk ve dünya şiirinin ustaları, fotoğraf sanatçıları…

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 7 3 21
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Sunum / Seminer 5 2 10
Proje 4 2 8
Ödevler 7 3 21
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 105