SIN326 Senaryo IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN326
Ders İsmi: Senaryo IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BURAK KAPLAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MURAT ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Senaryo yazımının kuralları, film zamanını oluşturma yöntemleri. Filmin diğer elemanlarının ( müzik,edebiyat,tiyatro,roman gibi ) senaryoya etkileri.Belgesel ve uzun metraj film senaryolarının incelikleri.
Dersin İçeriği: Senaryo yazımı ile ilgili tüm zamanların ve oluşumların çalışılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Senaryo yazımı ile ilgili tüm zamanların ve oluşumların çalışılması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir konu belirleyip ,bu bir roman,bir şiir olabilir...Hep birlikte yazımına başlanması...Orhan Asena’ nın Fadik kız ya da Necati Cumalı’dan ”Yağmurlar Ve İnsanlar ” .
2) Karakterlerin oluşumu için dramaturji çalışması. Dramaturji çalışmalarını desteklemek amacıyla, arşiv ve dönem kitaplarının okunması. .
3) Karakterler arasındaki bağ. Ve film zamanı nasıl oluşur ? Karakterler arasındaki kesişme noktaları ? .
4) Filmin başlangıç ve bitişi… Ve tercihlerimiz. .
5) Bir belgesel yapmak için yola nasıl çıkılır? Belgeselin “cümlesi “ nedir? .
6) Belgesel çalışmasında nelere dikkat etmek gerekmektedir. Hadi bir belgesele başlayalım. Snopsisi nerede? .
7) Ara sınav .
8) Film senaryosu ve belgesel üzerine yazılanların değerlendirilmesi . .
9) Orhan Veli’nin bir şiiri “İstanbul’u Dinliyorum,” nasıl belgesel olur ? .
10) Yazılan snopsislerin değerlendirilmesi. Senaryolara geçiş. .
11) Tretmanların tamamlanması ve dialog yazımına geçiş. .
12) Senaryoya başlanması ve sorunların çözümü .
13) Senaryoların değerlendirilmesi. .
14) Senaryoların değerlendirilmesi. .
15) Final sınavı .
16) Final sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Senaryo yazımıyla ilgili kitaplar. Çekilmiş filmlerin senaryoları.
Diğer Kaynaklar: Senaryo yazımıyla ilgili kitaplar. Çekilmiş filmlerin senaryoları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 7 3 21
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Sunum / Seminer 5 2 10
Proje 4 2 8
Ödevler 7 3 21
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 105