Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN329 | ||||||||
Ders İsmi: | Görüntü IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, film dilinin estetik ve üsluba ilişkin araçlarını uygulama yoluyla öğretmek üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler, profesyonel üretim biçim ve iş akışlarını takip ederek, sinematik hikaye anlatımının sinematografi, sahneleme, yönetmenlik ve mizansen gibi bileşenlerine ilişkin beceriler geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik oturumlarda, sinematografi, kompozisyon, sahneleme, mizansen ve yönetmenlik gibi kavram ve araçlar tanıtılacaktır. Bu oturumlara, örnek film parçalarının gösterimi ve örnek film yapım dokümanlarının incelenmesi eşlik edecektir. İkinci kısım uygulamalı oturumlardan oluşmaktadır. Bu kısımda öğrenciler, bir sekans geliştirip çekecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Portrenin önemi - Filmlerde yüzler | yok |
3) | Kamera atölyesi – Dijital film kamerası ve kamera hareketleri | yok |
4) | Bir sahneye görüntü yönetmeni açısından yaklaşımlar – Malzemeler | yok |
5) | Aydınlatma atölyesi I | yok |
6) | Aydınlatma atölyesi 2 | yok |
7) | Aydınlatma atölyesi 3 | yok |
8) | ara sınav | yok |
9) | Resimli taslak hazırlama | yok |
10) | Sahnede oyuncuları konumlandırmak ve yönetim | yok |
11) | Film çözümleme – Görüntü | yok |
12) | proje yapım değerlendirmesi | yok |
13) | proje gösterimleri | yok |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi | yok |
15) | Dönemin gözden geçirilmesi | yok |
16) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Daniel Arijon, Grammer of the Film Language Silman-James Pr ; Reprint edition (1991) Blain Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers Focal Press; 1 edition (October 9, 2002) Steven D. Katz, Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen Focal Press; 1 edition (July 31, 1991) Judith Weston, Directing Actors: Creating Memorable Performances for Film & Television David Mamet, On Directing Film, Penguin, 1991 Joe Queenan, The Unkindest Cut Christopher Lukas, Directing for Film and Television, Allworth Press, 2001 Andre Bazin, What is Cinema?, University of California Press, 2004 Bruno Bettelheim, The Uses of Enchantment, Vintage Books, 2010 Constantin Stanislavski, Creating a Role, Methuen, 1981 Sergei Eisenstein, Film Form, A Harvest / HBJ Book, 1977 Michael Rabiger, Directing; Film Techniques and Aesthetics, Focal Press, 2nd Edition (1997) |
Diğer Kaynaklar: | Daniel Arijon, Grammer of the Film Language Silman-James Pr ; Reprint edition (1991) Blain Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers Focal Press; 1 edition (October 9, 2002) Steven D. Katz, Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen Focal Press; 1 edition (July 31, 1991) Judith Weston, Directing Actors: Creating Memorable Performances for Film & Television David Mamet, On Directing Film, Penguin, 1991 Joe Queenan, The Unkindest Cut Christopher Lukas, Directing for Film and Television, Allworth Press, 2001 Andre Bazin, What is Cinema?, University of California Press, 2004 Bruno Bettelheim, The Uses of Enchantment, Vintage Books, 2010 Constantin Stanislavski, Creating a Role, Methuen, 1981 Sergei Eisenstein, Film Form, A Harvest / HBJ Book, 1977 Michael Rabiger, Directing; Film Techniques and Aesthetics, Focal Press, 2nd Edition (1997) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 2 | 17 | 34 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 108 |