SIN329 Görüntü IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN329
Ders İsmi: Görüntü IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, film dilinin estetik ve üsluba ilişkin araçlarını uygulama yoluyla öğretmek üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler, profesyonel üretim biçim ve iş akışlarını takip ederek, sinematik hikaye anlatımının sinematografi, sahneleme, yönetmenlik ve mizansen gibi bileşenlerine ilişkin beceriler geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik oturumlarda, sinematografi, kompozisyon, sahneleme, mizansen ve yönetmenlik gibi kavram ve araçlar tanıtılacaktır. Bu oturumlara, örnek film parçalarının gösterimi ve örnek film yapım dokümanlarının incelenmesi eşlik edecektir. İkinci kısım uygulamalı oturumlardan oluşmaktadır. Bu kısımda öğrenciler, bir sekans geliştirip çekecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) film dilinin estetik ve üsluba ilişkin özelliklerinin rolünü ifade edebilecektir.
2) film dilinin farklı araçlarının sinematik hikaye anlatımına nasıl katkıda bulunduğunu kavrayacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görüntü Yönetimi materyallerinin kullanımını öğrenerek, bitirme projelerinde uygulayabileceklerdir.
2) Film anlatımının ışık, kadraj yönünü kavrayarak pratik olarak kullanabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş yok
2) Portrenin önemi - Filmlerde yüzler yok
3) Kamera atölyesi – Dijital film kamerası ve kamera hareketleri yok
4) Bir sahneye görüntü yönetmeni açısından yaklaşımlar – Malzemeler yok
5) Aydınlatma atölyesi I yok
6) Aydınlatma atölyesi 2 yok
7) Aydınlatma atölyesi 3 yok
8) ara sınav yok
9) Resimli taslak hazırlama yok
10) Sahnede oyuncuları konumlandırmak ve yönetim yok
11) Film çözümleme – Görüntü yok
12) proje yapım değerlendirmesi yok
13) proje gösterimleri yok
14) Dönemin gözden geçirilmesi yok
15) Dönemin gözden geçirilmesi yok
16) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Daniel Arijon, Grammer of the Film Language Silman-James Pr ; Reprint edition (1991)

Blain Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers Focal Press; 1 edition (October 9, 2002)

Steven D. Katz, Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen Focal Press; 1 edition (July 31, 1991)

Judith Weston, Directing Actors: Creating Memorable Performances for Film & Television

David Mamet, On Directing Film, Penguin, 1991

Joe Queenan, The Unkindest Cut

Christopher Lukas, Directing for Film and Television, Allworth Press, 2001

Andre Bazin, What is Cinema?, University of California Press, 2004

Bruno Bettelheim, The Uses of Enchantment, Vintage Books, 2010

Constantin Stanislavski, Creating a Role, Methuen, 1981

Sergei Eisenstein, Film Form, A Harvest / HBJ Book, 1977

Michael Rabiger, Directing; Film Techniques and Aesthetics, Focal Press, 2nd Edition (1997)
Diğer Kaynaklar:
Daniel Arijon, Grammer of the Film Language Silman-James Pr ; Reprint edition (1991)

Blain Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers Focal Press; 1 edition (October 9, 2002)

Steven D. Katz, Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen Focal Press; 1 edition (July 31, 1991)

Judith Weston, Directing Actors: Creating Memorable Performances for Film & Television

David Mamet, On Directing Film, Penguin, 1991

Joe Queenan, The Unkindest Cut

Christopher Lukas, Directing for Film and Television, Allworth Press, 2001

Andre Bazin, What is Cinema?, University of California Press, 2004

Bruno Bettelheim, The Uses of Enchantment, Vintage Books, 2010

Constantin Stanislavski, Creating a Role, Methuen, 1981

Sergei Eisenstein, Film Form, A Harvest / HBJ Book, 1977

Michael Rabiger, Directing; Film Techniques and Aesthetics, Focal Press, 2nd Edition (1997)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 2 17 34
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 108