Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN330 | ||||||||
Ders İsmi: | Film Analizi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin; film biçimine ve içeriğine hâkimiyet sağlaması, filmin yarattığı anlamları deşifre edebilmesi |
Dersin İçeriği: | Bir filmin içerik ve biçim açısından incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Film Biçimini oluşturan kavramların incelenmesi | . |
2) | Film Biçimini oluşturan kavramların incelenmesi | . |
3) | Film Biçimini oluşturan kavramların incelenmesi | . |
4) | Film Biçimini oluşturan kavramların incelenmesi | . |
5) | Bir film nasıl okunur? | . |
6) | Bir film nasıl anlam yaratır? | . |
7) | Filmin metafor yaratma gücü | . |
8) | Film ve simgesel anlatım | . |
9) | Film analizinde sinema tarihinden nasıl yararlanırız? | . |
10) | Film analizinde sinema akımlarından nasıl yararlanırız? | . |
11) | Film analizinde sinema kuramlarından nasıl yararlanırız? | . |
12) | Film analizinde deneysel yaklaşımlar | . |
13) | Sinema ve Medya | . |
14) | Sinema ve Multimedya | . |
15) | Final sınavı | . |
16) | Final sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Bir Film Nasıl Okunur, James Monaco, Oğlak Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Bir Film Nasıl Okunur, James Monaco, Oğlak Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Sunum / Seminer | 7 | 3 | 21 |
Proje | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 |