SISL102 Temel İşletmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Dokümantasyon ve SekreterlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SISL102
Ders İsmi: Temel İşletme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciye işletmenin kurulması, işletmenin yönetimi ve devamlılığı ile ilgili temel kavramları ve çalışma hayatında yardımcı olacak, uygulamaya yönelik yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, İşletmenin kuruluş yerinin seçimi, İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi, İşletmenin fonksiyonları, İşletmenin yönetim fonksiyonu, İşletmenin yönetim fonksiyonu-İyi bir yöneticinin özellikleri neler olabilir? Örnek olay incelemeleri, İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu. Bir kaynak olarak insanın işletmeler için önemi nedir? Güncel iş hayatından örnekler, İşletmenin üretim fonksiyonu-Ne-nasıl üretilecek? Üretilen Ürünün niteliğinin belirlenmesinde karar verici kim? Örnek incelemeler, İşletmenin pazarlama fonksiyonu-İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyuyorlar? Acaba müşterilerin tüketim alışkanlıkları pazarlamanın birer ürünü olabilir mi?, İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu-paranın işletmeler için önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgi işletmeler için ne anlam ifade etmektedir., İşletme türleri-Hukuki yapıları-Neden farklı tip işletmelerin varlığından bahsediyoruz. Bu işletmeciler için ne anlama geliyor. İşletmecilikte güncel konular-Örnek olay incelemeleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletmeye ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İşletme kuruluş işlemlerini yapabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yönetim kavramının işlevlerini yerine getirebilir.
2) İşletmenin büyüklüğü ve çevresiyle ilgili açıklamaları analiz edebilir.
3) İşletmelerin İnsan kaynakları sürecini yönetebilir.
4) İşletmelerin Finans-pazarlama faaliyetlerini denetleyebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır. Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntenleri anlatılır.
2) İşletme nedir? İşletmecilikte kullanılan temel kavramlar nelerdir? İşletme yaşayan bir organizma olarak düşünülebilir.
3) İşletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi İşletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi
4) İşletmelerin temel fonksiyonları olan yönetim fonksiyonu, Üretim, Pazarlama, Personel.
5) İşletme sınıflarının öğrenilmesi
6) Kar etmek, topluma hizmet, mal ve hizmet üretmek,işletmede istihdamı sürekli kılma, topluma sosyal fayda oluşturma, verimli olma gibi işletme kavramlarının öğrenilmesi
7) İşletmelerde büyüme ve küçülme tanımlar ve önemini açıklanır
8) ara sınav
9) Yönetim kavramının öğrenilmesi Yönetim kavramının gelişim sürecinin bilinmesi
10) Yönetimin işlevlerinin bilinmesi Planlama ve örgütleme tanımlarının öğrenilmesi
11) İşletmelerde insan kaynakları yönetimi kavramının öğrenilmesi İşletmelerde insan kaynakları yönetiminin işlevlerinin bilinmesi
12) Üretim yönetiminde yeni eğilimler, bilimsel yönetim, insan ilişkileri yaklaşımı, üretim fonksiyonunda kararlar, taktiksel kararlar gibi kavramların öğrenilmesi
13) İşletmelerde muhasabe işlemlerinin öğrenilmesi İşletmelerde sağlanan finansman kaynaklarının öğrenilmesi
14) Sunum yapma becerilerinin kazanılması İşletme kavramlarının pekişmesi
15) Final sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Genel İşletme
Beta Yayıncılık
©2013 | Beta Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2013(2. Baskı)
ISBN-9786053779537
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir.
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir.
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. 2
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. 3
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. 3
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. 3
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. 5
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. 4
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. 2
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. 3
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. 2
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. 2
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 4
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. 2
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. 3
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir 4
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. 3
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir. 2
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. 3
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. 4
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, 2
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, 5
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 130