Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrenciye işletmenin kurulması, işletmenin yönetimi ve devamlılığı ile ilgili temel kavramları ve çalışma hayatında yardımcı olacak, uygulamaya yönelik yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, İşletmenin kuruluş yerinin seçimi, İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi, İşletmenin fonksiyonları, İşletmenin yönetim fonksiyonu, İşletmenin yönetim fonksiyonu-İyi bir yöneticinin özellikleri neler olabilir? Örnek olay incelemeleri, İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu. Bir kaynak olarak insanın işletmeler için önemi nedir? Güncel iş hayatından örnekler, İşletmenin üretim fonksiyonu-Ne-nasıl üretilecek? Üretilen Ürünün niteliğinin belirlenmesinde karar verici kim? Örnek incelemeler, İşletmenin pazarlama fonksiyonu-İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyuyorlar? Acaba müşterilerin tüketim alışkanlıkları pazarlamanın birer ürünü olabilir mi?, İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu-paranın işletmeler için önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgi işletmeler için ne anlam ifade etmektedir., İşletme türleri-Hukuki yapıları-Neden farklı tip işletmelerin varlığından bahsediyoruz. Bu işletmeciler için ne anlama geliyor. İşletmecilikte güncel konular-Örnek olay incelemeleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır. Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntenleri anlatılır. |
|
2) |
İşletme nedir?
İşletmecilikte kullanılan temel kavramlar nelerdir?
İşletme yaşayan bir organizma olarak düşünülebilir.
|
|
3) |
İşletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi
İşletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi
|
|
4) |
İşletmelerin temel fonksiyonları olan yönetim fonksiyonu,
Üretim,
Pazarlama,
Personel. |
|
5) |
İşletme sınıflarının öğrenilmesi |
|
6) |
Kar etmek, topluma hizmet, mal ve hizmet üretmek,işletmede istihdamı sürekli kılma, topluma sosyal fayda oluşturma, verimli olma gibi işletme kavramlarının öğrenilmesi |
|
7) |
İşletmelerde büyüme ve küçülme tanımlar ve önemini açıklanır |
|
8) |
ara sınav |
|
9) |
Yönetim kavramının öğrenilmesi
Yönetim kavramının gelişim sürecinin bilinmesi |
|
10) |
Yönetimin işlevlerinin bilinmesi
Planlama ve örgütleme tanımlarının öğrenilmesi
|
|
11) |
İşletmelerde insan kaynakları yönetimi kavramının öğrenilmesi
İşletmelerde insan kaynakları yönetiminin işlevlerinin bilinmesi
|
|
12) |
Üretim yönetiminde yeni eğilimler, bilimsel yönetim, insan ilişkileri yaklaşımı, üretim fonksiyonunda kararlar, taktiksel kararlar gibi kavramların öğrenilmesi |
|
13) |
İşletmelerde muhasabe işlemlerinin öğrenilmesi
İşletmelerde sağlanan finansman kaynaklarının öğrenilmesi
|
|
14) |
Sunum yapma becerilerinin kazanılması
İşletme kavramlarının pekişmesi
|
|
15) |
Final sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. |
2 |
2) |
Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. |
3 |
3) |
Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. |
3 |
4) |
İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. |
3 |
5) |
Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. |
5 |
6) |
Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. |
4 |
7) |
Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2 |
8) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
3 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
3 |
10) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
2 |
11) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
2 |
12) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
4 |
13) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
2 |
14) |
Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
4 |
16) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
3 |
17) |
Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
|
2 |
18) |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
|
3 |
19) |
Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
|
20) |
Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
|
4 |
21) |
Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, |
|
22) |
Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
|
2 |
23) |
Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
|
|
24) |
Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, |
|
25) |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, |
5 |
26) |
Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|