Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SKI101 | ||||||||
Ders İsmi: | Yönetim ve Organizasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BÜLENT DERSE | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetim süreci/fonksiyonları, Klasik Yönetim Düşüncesi, Neo klasik yönetim Düşüncesi, Modern yönetim Düşüncesi, Matris organizayon ve Amaçlara göre yönetim, Post modern yönetim Düşüncesi, Yeni yaklaşımlar 1: Z Teorisi ve TKY, Yeni yaklaşımlar 2: Temel yetenek, dış kaynak kullanımı, Yeni yaklaşımlar 3: şebeke organizasyon, küçülme, Yeni yaklaşımlar 4: değişim mühendisliği, kıyaslama, Yeni yaklaşımlar 5: personel güçlendirme, öğrenen organizasyon Değerlendirme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | ||
1) | Ders içeriği hakkında bilgi verme Dersin amacını anlatma | |
2) | Giriş (Tarihsel gelişim, temel kavramlar) | |
3) | Yönetim süreci/fonksiyonları | |
4) | Klasik Yönetim Düşüncesi | |
5) | Klasik Yönetim Düşüncesi | |
6) | Neo klasik yönetim Düşüncesi | |
7) | Modern yönetim Düşüncesi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Matris organizasyon ve Amaçlara göre yönetim | |
10) | Post modern yönetim Düşüncesi | |
11) | Yeni yaklaşımlar 1: Z Teorisi ve TKY | |
12) | Yeni yaklaşımlar 2: Temel yetenek, dış kaynak kullanımı | |
13) | Yeni yaklaşımlar 3: şebeke organizasyon, küçülme | |
14) | Yeni yaklaşımlar 4: değişim mühendisliği, kıyaslama Yeni yaklaşımlar 5: personel güçlendirme, öğrenen organizasyon değerlendirme | |
15) | Final sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Yönetim ve Organizasyon Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar Prof. Dr. Nurullah Genç Ekim 2012 / 4. Baskı / 424 Syf. |
Diğer Kaynaklar: | Yazar: Oya Aytemiz Seymen, Barış Erdem, Oya İnci Bolat, Tamer Bolat Yayınevi :Detay Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |||||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |||||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 130 |