Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Sağlık Yönetimi Yönetimi, sağlık bakım organizasyonlarındaki yönetim problemlerini çözmek için bir çerçeve sunmaktadır. Kursun sonunda birçok yönetim fikrine, kuramına ve uygulamalarına hakim olunacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Sağlık, Sağlığın Özellikleri, Sağlığın belirleyicileri, Yönetim, İşletme, Sağlık yönetimi Kavramları, İşletme Yönetiminin İlkeleri, Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi, Sağlık Yöneticiliğinin Çalışma Alanları, Hastane Yönetim Kurulu, Hastanelerde Sağlık Profesyonelleri Hizmetleri; Hastanelerde İdari, Teknik ve Genel Hizmetler, Hastane İşletme Yönetmelikleri ve İlgili Hukuki Kaynaklar, Hastane Standartları, Hasta Bakımının Değerlendirilmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak |
|
2) |
Yönetimin fonksiyonları
Yönetim tanımları
Yönetim bilimine giriş |
|
3) |
Sistem kavramı
Sistem nedir
Sistemin bileşenleri nelerdir |
|
4) |
Sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması ve işlevi
Sağlıkta belirleyiciler
Sağlık hizmetinin özellikleri |
|
5) |
Sistem yaklaşımı
Sağlık Sistemi ve Dış Ortamla İlişkiler
Sistem Örnekleri
Sağlık Sistemi Yaklaşım Modellerinde Kullanılanlar |
|
6) |
Sağlık İşletmeleri Organizasyonları
Genel konseptler
Sağlık hizmetleri talebi
Kuruluş Yeri Faktörleri |
|
7) |
Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi ve Organizasyonu
1920-1938 Dönemi
1938-1960 Dönemi
1961-1980 Dönemi
2000'ler ve Sağlıkta Dönüşüm Programı |
|
8) |
Ara sınavlar |
|
9) |
Hastane Yönetimi
Hastanenin tanımı
Hastanenin özellikleri
Hastanenin işlevi |
|
10) |
Üretim Yönetim Fonksiyonları
Üretim sistemi
Üretim Yönetim Fonksiyonları
Sağlık Tesislerinde Malzeme Yönetimi |
|
11) |
Pazarlamanın tanımı
Sağlık Tesislerinde Pazarlama
Sağlık Pazarlamasının Geliştirilmesi
Sağlık Tesislerinde Pazarlama Stratejisi Geliştirme Aşaması |
|
12) |
Sağlık kuruluşlarındaki insan kaynakları
İnsan kaynaklarının önemi
insan kaynakları yaklaşımı |
|
13) |
Dönem projesi sunumları |
|
14) |
Term project presentations of students
Semester again |
|
15) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. |
|
2) |
Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. |
|
3) |
Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. |
3 |
4) |
İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. |
3 |
5) |
Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. |
|
6) |
Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. |
|
7) |
Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
5 |
8) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
4 |
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
|
10) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
|
11) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
3 |
12) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
|
13) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
|
14) |
Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
2 |
15) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir |
4 |
16) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. |
|
17) |
Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
|
|
18) |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
|
|
19) |
Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. |
|
20) |
Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
|
|
21) |
Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, |
|
22) |
Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
|
3 |
23) |
Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
|
4 |
24) |
Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, |
|
25) |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, |
2 |
26) |
Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|