SKI106 Sağlık Sigortacılığı İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Dokümantasyon ve SekreterlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKI106
Ders İsmi: Sağlık Sigortacılığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kamu ve Özel sağlık sigortaları konusunda temel bir bakış açısı kazandırmak ve sağlık yönetiminde finans vesigortanın önemini
anlatmak.
Dersin İçeriği: Bu ders; Sağlık Hizmetleri Sistemi ve Sınırları, Sağlık Örgütlenmesindeki Temel Kriterler,Sağlıkta Temel Finansman Modelleri ve Sağlık
Sigortalarının Yeri ve Önemi,Sağlık Sigorta Kavramları, Türleri ve Sınıflaması,Türkiye’de Özel Sağlık Sigorta Tarihçesi, Teknik ve Pazar
Analizi, Dağıtım Kanalları,Özel ve Genel Sağlık Sigortalarında Temel Mevzuat,Sağlık Sigortalarında Organizasyon Yapısı, Underwriting
ve Uretim Süreçleri, İlgili Mevzuat,Sağlık Sigortalarında Organizasyon Yapısı, Underwriting ve üretim Süreçleri, İlgili Mevzuat
(devam),Sağlık Sigortalarında Tazminat ve Provizyon Süreci, İlgili Mevzuat,Sağlık Sigortalarında Network ve Kontrat Yönetimi, İlgili
Mevzuat (devam),Sağlık Harcamalarında Sürdürülebilirlik, Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri ve Kronik Hastalıkların Finansal
Yönetimi,Türkiye'de Genel Sağlık Sigortası Süreci ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları,Sağlık Turizmi ve Turizmde Sağlık
Sigortacılığı,Genel Sağlık Verileri ve Stratejik Hedeflerin Analizi,Genel Sağlık Verileri ve Stratejik Hedeflerin Analizi (devam); konularını
içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sağlık sistemi ve alt sistemlerini, finansal makro bakış açısı ile gözden geçirir.
2) Sağlık finansman kaynaklarını ve çeşitliliğin önemini açıklar.
3) Sağlık giderlerini kaynak ve dağılıma göre sınıflar ve sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğinin önemini açıklar.
4) Sigorta ve sigortacılık kavramlarını açıklar ve sigortanın temel çalışma prensiplerini kavrar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Hizmetleri Sistemi ve Sınırları, Sağlık Örgütlenmesindeki Temel Kriterler Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
2) Sağlıkta Temel Finansman Modelleri ve Sağlık Sigortalarının Yeri ve Önemi Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
3) Sağlık Sigorta Kavramları, Türleri ve Sınıflaması Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
4) Türkiye’de Özel Sağlık Sigorta Tarihçesi, Teknik ve Pazar Analizi, Dağıtım Kanalları Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
5) Özel ve Genel Sağlık Sigortalarında Temel Mevzuat Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
6) Sağlık Sigortalarında Organizasyon Yapısı, Underwriting ve Uretim Süreçleri, İlgili Mevzuat Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
7) Vize sınavları
8) Sağlık Sigortalarında Tazminat ve Provizyon Süreci, İlgili Mevzuat Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
9) Sağlık Sigortalarında Tazminat ve Provizyon Süreci, İlgili Mevzuat Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
10) Sağlık Harcamalarında Sürdürülebilirlik, Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri ve Kronik Hastalıkların Finansal Yönetimi Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
11) Türkiye'de Genel Sağlık Sigortası Süreci ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
12) Sağlık Turizmi ve Turizmde Sağlık Sigortacılığı Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
13) Genel Sağlık Verileri ve Stratejik Hedeflerin Analizi Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
14) Genel Sağlık Verileri ve Stratejik Hedeflerin Analizi Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi
15) Final sınavları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özbolat, M. (2017). Temel Sigortacılık, Seçkin Kitapevi, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Orhaner, E. (2000). Türkiye’de Sağlık Sigortacılığı, Gazi Kitapevi, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir.
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir.
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir.
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. 2
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. 3
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. 2
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. 5
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. 3
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir 4
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. 3
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, 2
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, 3
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, 2
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 30 30
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 130