Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SKI156 | ||||||||
Ders İsmi: | Hastalıkların Kodlanması ve Sınıflandırılması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BÜLENT DERSE | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Öğrencilerin hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasıyla ilgili bilgilendirilmesi, bu sınıflandırmaların önemi ve Türkiye´de kullanımı hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | • Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi • Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri • Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanları • hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi • sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi | yok |
2) | • Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi | yok |
3) | • Sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri | yok |
4) | • Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırma Sistemleri; Kullanılan sınıflandırma sistemleri ve özellikleri Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye'deki kullanımı | sunum |
5) | • Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri | sunum |
6) | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının Türkiye'deki kullanımı | sunum |
7) | Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının Türkiye'deki kullanımı | sunum |
8) | Ara sınav ile değerlendirme | yok |
9) | ICD-10 sisteminin genel tanımı ve kodlama kuralları | sunum |
10) | ICD-10 sisteminin genel tanımı ve kodlama kuralları | sunum |
11) | • ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı | sunum |
12) | ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı | sunum |
13) | • ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı | sunum |
14) | ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı | sunum |
15) | • Final sınavı, öğrencilerin değerlendirilmesi | sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Aysel Köksal, Dilaver Tengilimoğlu, Tıp Sekreterliği. Seçkin Yayıncılık, Ankara 2013 Hastalıklar ve Sağlık Problemlerinin Uluslararası İstatistiksel Sınıflandırılması , Onuncu Yenilenme, 3Cilt, Ankara, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | YOK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 2 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 2 |