SKI161 Hastane Anatomisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Dokümantasyon ve SekreterlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKI161
Ders İsmi: Hastane Anatomisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ONUR YARAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, dersi alan öğrencilerin hastanelerin tarihçesi ve özellikleri ile hem idari hem de tıbbi bütün operasyonları ve birimleri öğrenmesidir.
Dersin İçeriği: Ders tanıtım
Sağlığın tanımı
Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması
Hastanelere giriş
Hastane tanımı ve tarihçesi
Sağlık hizmetleri ve hastanelerin özellikleri
Hastanelerin işlevleri
Hastanelerin sınıflandırılması
Ülkemizde hastanelerin organizasyon yapıları
Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı yapısı
Özel ve Üniversite hastaneleri organizasyon yapıları
Kamu/Özel ortaklığı organizasyon yapısı
Hastanelerin tıbbi birimleri
Hastanelerin idari birimleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenci bu dersin sonunda hastanelerin tüm birim ve işleyişlerini öğrenmiş olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtım Sağlığın tanımı Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması
2) Hastanelere giriş Hastane tanımı ve tarihçesi • Songur, Haluk ve Tuba Saygın. "Şifahaneden Hastaneye: Sağlık Kuruluşlarının Değişimine Genel Bir Bakış." Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (2014): 199-212. • Aslan, Sevil, and Ramazan Erdem. "Hastanelerin Tarihsel Gelişimi." Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences 27.2 (2017).
3) Sağlık hizmetleri ve hastanelerin özellikleri • Tengilimoğlu, Dilaver, Oğuz Işık ve Mahmut Akbolat. "Sağlık İşletmeleri Yönetimi." (2014).
4) Hastanelerin işlevleri Hastanelerin sınıflandırılması Ülkemizde hastanelerin organizasyon yapıları • Tengilimoğlu, Dilaver, Oğuz Işık ve Mahmut Akbolat. "Sağlık İşletmeleri Yönetimi." (2014).
5) Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı yapısı -
6) Sağlık Bakanlığı hastaneleri organizasyon yapıları -
7) Özel ve Üniversite hastaneleri organizasyon yapıları • Uğurluoğlu, Özgür. "Üniversite hastanelerinde uygulanan organizasyon yapılarının değerlendirilmesi." The Journal of Business Science 3.1 (2015): 52-63.
8) Kamu/Özel ortaklığı organizasyon yapısı • Ayhan, Ersin ve Önder, Ergün. Türkiye’de Sağlık Sektöründe Kamu Özel Ortaklığı Modeli. USAYSAD Dergisi, 2018; 4(1): 109 -121
9) Vize -
10) Hastanelerin tıbbi birimleri -
11) Hastanelerin tıbbi birimleri -
12) Hastanelerin tıbbi birimleri -
13) Hastanelerin idari birimleri -
14) Hastanelerin idari birimleri -
15) Hastanelerin idari birimleri -
16) Final Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Songur, Haluk ve Tuba Saygın. "Şifahaneden Hastaneye: Sağlık Kuruluşlarının Değişimine Genel Bir Bakış." Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (2014): 199-212.
• Aslan, Sevil, and Ramazan Erdem. "Hastanelerin Tarihsel Gelişimi." Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences 27.2 (2017).
Diğer Kaynaklar: • Tengilimoğlu, Dilaver, Oğuz Işık ve Mahmut Akbolat. "Sağlık İşletmeleri Yönetimi." (2014).
• Uğurluoğlu, Özgür. "Üniversite hastanelerinde uygulanan organizasyon yapılarının değerlendirilmesi." The Journal of Business Science 3.1 (2015): 52-63.
• Ayhan, Ersin ve Önder, Ergün. Türkiye’de Sağlık Sektöründe Kamu Özel Ortaklığı Modeli. USAYSAD Dergisi, 2018; 4(1): 109 -121

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir.
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir.
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur.
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur,
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur,
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır,
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. 3
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir.
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. 3
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. 3
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler.
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. 3
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. 3
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. 3
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. 1
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 1
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. 1
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. 2
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir 3
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. 4
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. 1
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser.
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir.
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, 3
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar,
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur, 2
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, 3
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar,
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 80 80
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 160