Dersin Amacı: |
Bu ders kapsamında sağlık kuruluşlarında insan kaynakları yönetimi ve işlevleri, sağlık kurumlarında İK örgütlenmesi, iş analizi, iş etüdü , personel planlaması, personel sağlama ve seçme, kariyer yönetimi, personel başarı değerlendirmesi, hizmet içi eğitim, iş değerlemesi, ücret yönetimi, şikayet ve disiplin konuları incelenerek sağlık kurumlarına ilişkin örneklerle beceri kazandırılması. |
Dersin İçeriği: |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı, Önemi ve Amacı
İnsan Kaynakları Yönetimi Gelişimi
İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeleri
İş analizi ve iş dizaynı
İş etüdü
İş tasarımı
Personel Sağlama Ve Seçme
Performans Değerlendirme
İş Değerlemesi,
Ücret Yönetimi
Kariyer Yönetimi ve Planlaması
Sendikalar ve Toplu Sözleşme
Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
Şikayet ve Disiplin |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı, Önemi ve Amacı |
Ders Notları |
2) |
İnsan Kaynakları Yönetimi Gelişimi
İnsan Kaynakları Yönetimi İlkeleri |
Ders Notları |
3) |
İş Analizi
İş Etüdü |
Ders Notları |
4) |
İş analizi
İş etüdü |
Ders Notları |
5) |
Personel Sağlama ve Seçme |
Ders Notları |
6) |
Performans Değerlendirme |
Ders Notları |
7) |
Performans Değerlendirme |
Ders Notları |
8) |
İş Değerlemesi, Ücret Yönetimi |
Ders Notları |
9) |
İş Değerlemesi, Ücret Yönetimi |
Ders Notları |
10) |
Kariyer Yönetimi ve Planlaması |
Ders Notları |
11) |
Kariyer Yönetimi ve Planlaması |
Ders Notları |
12) |
Personel Sağlığı ve İş Güvenliği |
Ders Notları |
13) |
Personel Sağlığı ve İş Güvenliği |
Ders Notları |
14) |
Sendikalar ve Toplu Sözleşme, Şikayet ve Disiplin |
Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Söyük, S., 2017, Sağlık İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi,Beta Basım Yayın
Can, H. , Kavuncubaşı, Ş. , Yıldırım, S. , (2009), “İnsan Kaynakları Yönetimi”, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Bingöl, D. , (2006), “İnsan Kaynakları Yönetimi”, 6.Baskı, Arıkan Yayınevi, İstanbul |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
3 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
4 |
2) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
5 |
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
5 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |