Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TBD101 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıp Sekreterliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BÜLENT DERSE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. NİDA KAHRAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye “Tıbbi Dokumantasyoncu ve Sekreter” olarak; tıbbi sekreterliğin kavramsal boyutu, tıbbi sekreterlik türleri, sağlık kuruluşlarındaki görevleri ve sorumlulukları, sağlık kuruluşlarında randevu hizmetlerini düzenleme, hastaların sağlık kuruluşuna hasta kabulü, hastayı kurumun işleyişi ve tıbbi hizmetler konusunda bilgilendirme, sağlık kuruluşlarında haberleşme ve yazışma hizmetleri, tıbbi sekreterlik hizmetlerinde etik, ayakta ve yatarak bakım veren sağlık kuruluşlarında hastaya ait kayıtları tutma, tıbbi raporları (epikriz raporu, istirahat raporu, ilac raporu, ameliyat raporu vb.) yazma teknikleri oğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Sekreterliğin tarihçesi ve tanımı, Sekreterliğin önemi, Sekreterlik önemleri, Sekreterlik çeşitleri, Sekreterin dış görünümü etkileyen unsurlar, Sekreterin fiziki görünümü bütünleştir davranışlar, Sekreterin duyuşsal özellikleri, Sekreterin mesleki özellikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | • Tanışma ve Oryantasyon | |
2) | • Sekreterlik Mesleği,Sınıflandırılması ve Önemi, | |
3) | • Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri | |
4) | • Tıp Sekreterleri ve Sağlık Kuruluşlarındaki Görevleri | |
5) | • Tıbbi Dökümantasyon, Tıbbi Raporlama, Tıbbi Arşivleme | |
6) | • Tıbbi Dökümantasyon, Tıbbi Raporlama, Tıbbi Arşivleme | |
7) | • Protokol ve Resmi yazışmalar | |
8) | • Ara sınav | |
9) | • Protokol ve Resmi yazışmalar | |
10) | • Dünya’da ve Türkiye’de Tıp Sekreterliği ve Sekreterlik Hizmetlerinde Kalite | |
11) | • Sekreterlik Hizmetlerinde Etik | |
12) | • Sekreterlik Hizmetlerinde Etkin İletişim ve Beden Dili | |
13) | • Uygulama | |
14) | • Uygulama | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıp Sekreterliği Kitabı Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Öğr. Gör. Aysel Köksal Mayıs 2013 / 3. Baskı / 430 Syf. |
Diğer Kaynaklar: | TIBBİ DÖKÜMANTASYON ( e-Kitap ) ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ , Yazarı: Anonim |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||||||
1) Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||
2) Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. | |||||||||||||||||||||||||
3) Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||||||||||||||||||||
4) İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. | |||||||||||||||||||||||||
5) Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. | |||||||||||||||||||||||||
6) Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. | |||||||||||||||||||||||||
7) Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||
8) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||||||||||||||||||
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. | |||||||||||||||||||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |||||||||||||||||||||||||
11) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. | |||||||||||||||||||||||||
12) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||||||
13) Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. | |||||||||||||||||||||||||
14) Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. | |||||||||||||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | |||||||||||||||||||||||||
16) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||||||||||||
17) Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||
18) Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. | |||||||||||||||||||||||||
19) Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. | |||||||||||||||||||||||||
20) Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||
21) Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, | |||||||||||||||||||||||||
22) Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, | |||||||||||||||||||||||||
23) Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur, | |||||||||||||||||||||||||
24) Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, | |||||||||||||||||||||||||
25) Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, | |||||||||||||||||||||||||
26) Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kodlama için esas olan tıbbi kayıtlardan ICD-10 sistemini kullanarak kodlama yapabilir. | 2 |
2) | Ekrana ve klavyeye bakmadan on parmak yazma tekniğiyle konuşma hızında yazabilir. | 3 |
3) | Ofis programlarını kullanımında bilgi ve becerilere sahip olur. | |
4) | İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur. | 3 |
5) | Kurumunu en iyi şekilde temsil eden, sıfır hata prensibi ile gönüllülük esasına dayalı uyumlu çalışanlar haline gelirler. | |
6) | Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar. | 3 |
7) | Hasta hakları, iş ahlakı, etik kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. | 3 |
8) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. | 5 |
10) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |
11) | Tıbbi dokümantasyon ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. | 2 |
12) | Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 2 |
13) | Tıbbi dokümantasyon ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. | |
14) | Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. | 4 |
15) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | |
16) | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır. | 2 |
17) | Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir. | 1 |
18) | Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır. | 3 |
19) | Mesleği ile ilgili etik değerleri özümser. | |
20) | Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. | 4 |
21) | Mesleki ve toplumsal alanda gelişim ve değişimin ajanı olur, | |
22) | Sosyal ve politik sorunların farkında olarak, toplum kalkınmasına katkı sağlar, | |
23) | Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur, | 4 |
24) | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, | |
25) | Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler, takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar, | 3 |
26) | Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Kurul-Committee | 3 | % 0 |
Laboratuar | 2 | % 10 |
Uygulama | 3 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 2 | % 0 |
Projeler | 2 | % 0 |
Seminer | 1 | % 0 |
Ara Juri | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Juri | 1 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 8 | 3 | 24 |
Derse Özgü Staj | 2 | 8 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Sunum / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |