Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Nükleer Tıp | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nükleer Tıp ile ilgili sıcak oda ve görüntüleme prosedürlerini öğretmek |
Dersin İçeriği: | Sıcak oda da aktivite sağımı Radyasyondan korunma Kontaminasyon nedenleri ve çalışma şekilleri Sintigrfiler Radyofarmasötikler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredat Ders Anahatlarını tartışılması | |
2) | Radyoaktivite | |
3) | Radyoaktif laboratuvar ve sintigrafi yöntemleri çekimi | |
4) | Tiroid sintigrafisi | |
5) | Kemik sintigrafisinin çekim özellikleri | |
6) | Dinamik ve statik renal sintigrafi | |
7) | Miyokard sintigrafisi | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Akciğer sintigrafisi | |
10) | Sentinel lenf sintigrafisi | |
11) | Dakrio sintigrafisi | |
12) | İyot-131 tedavisi | |
13) | Radyasyondan korunma teknikleri | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final sınavları | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Nükleer Tıp Ders kitabı Cerrah Paşa Tıp Fakültesi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | |
2) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | |
2) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Laboratuvar | 1 | 4 |
Uygulama | 16 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 140 |