Uluslararası Ticaret | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TRD101 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÜVEN KESKİN Öğr.Gör. ÖNDER GENÇ Öğr.Gör. SEDA DONAT Öğr.Gör. BELGİN KIZILÇAY Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ALBAY Öğr.Gör. BEYZA GÜMÜŞ BUYURUCU Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Türk dilinin özelliklerini ve gramer kurallarını incelemek, okuma, yazma,dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Türk kültürü ve edebiyatının yanı sıra dünya edebiyatları ve kültürleri konularında da bilgi verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Definition of “language” • Language-communication relationship • The importance of communication in daily life • Body language • Place of Turkish language between the other languages • Types of language • Alphabets of Turkish Language • Description of language • Origin of languages • Language-thought relationship • Language-literature relationship • Language-communication relationship • Language-culture relationship . Communication • Body language • Types of language • World languages |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrenciler “dili” tanımlar. • Öğrenciler dilin özelliklerini listeler. • Öğrenciler dünya dillerinin özelliklerini yorumlar. • Öğrenciler, Türkçenin özelliklerini anlatır. • Öğrenciler dilin işlevini tartışırlar. | |
2) | • Öğrenciler dilin kökenini yorumlar. • Öğrenciler dili düşünce ile ilişkilendirir. • Öğrenciler dili edebiyatla ilişkilendirir. • Öğrenciler dili iletişim türleri ile ilişkilendirir. • Öğrenciler dili kültürle ilişkilendirir. | |
3) | • Öğrenciler iletişimi tanımlar. • Öğrenciler iletişim birimlerini listeler. • Öğrenciler iletişim türlerini tanırlar. • Öğrenciler iletişim birimlerine örnekler verir. • İletişimin günlük yaşamdaki önemini tartışır. | |
4) | • Öğrenciler beden dilinin diğer iletişim türleri arasındaki yerini tanır. • Öğrenciler beden dilini iletişim için kullanırlar. • Öğrenciler beden dili örneklerini değerlendirir. • Öğrenciler tespit edilen örnekleri dramatize eder. • Öğrenciler beden dilinin anlamını etiketler. | |
5) | • Öğrenciler dil türlerini tanımlar. • Öğrenciler dil türlerini tanır. • Öğrenciler dil türlerini sınıflandırır. • Öğrenciler dünya dillerini sınıflandırır. • Öğrenciler dünya dillerini sıralarlar. | |
6) | • Türk dilinin diğer diller arasındaki yerini açıklar. • Öğrenciler, Türk dilinin diğer diller arasındaki yerini yorumlar. • Öğrenciler, Türkçenin önemi hakkında bir çıkarım yapar. | |
7) | • Öğrenciler, Türk dilinin tarihini ifade eder. • Öğrenciler, Türk dilinin tarihi dönemini listeler. • Öğrenciler, Türk dilinin tarihi dönemlerini karşılaştırır. • Öğrenciler, Türk dilinin alfabelerini listeler. • Öğrenciler, Türk dilinin alfabelerini karşılaştırır. | |
8) | • Öğrenciler “dili” tanımlar. • Öğrenciler dili iletişim türleri ile ilişkilendirir. • İletişimin günlük yaşamdaki önemini tartışır. • Öğrenciler beden dilinin anlamını etiketler. • Türk dilinin diğer diller arasındaki yerini açıklar. • Öğrenciler dil türlerini tanır. • Öğrenciler, Türk dilinin alfabelerini listeler. | |
9) | • Türk dilinin konuşma kurallarını tanır. • Öğrenciler, Türk dilinin konuşma kurallarını uygular. • Öğrenciler, Türk dilinin konuşma kurallarını analiz eder. • Öğrenci, anlamı vurgu ile ilişkilendirir. • Öğrenciler vurguyu uygular. • Öğrenciler sağlığın korunmasının önemini belirtir. | |
10) | • Fonetik rehber kurallarını açıklar. • Öğrenciler, Türk dilinin ses olaylarını hak ederler. • Öğrenciler ses olaylarını örneklerle belirler. • Öğrenciler Türkçenin ünsüzlüğünü sınıflandırır. • Ünlü ve ünsüz harflerin uyum kurallarını belirler. • Türkçenin fonetik kurallarına örnekler verir. | |
11) | • Öğrenciler, Türkçe metindeki konuları tanır. • Öğrenciler Türkçe metinleri üzerine temel masajı tanır. • Öğrenciler, Türkçe metinlerin konusunu ve temel masajlarını ifade eder. • Öğrenciler metinleri çoğaltırlar. • Öğrenciler metinlerin mesajlarını okurlar. | |
12) | • Türkçe metinlerdeki ifade türlerini tanır. • Öğrenciler ifade türlerini sınıflandırır. • Öğrenciler öznel ifadeleri tanır. • Öğrenciler nesnel ifadeleri tanırlar. • Öğrenciler öznel ve nesnel ifadeleri karşılaştırır. | |
13) | • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce gelişim yollarını belirler. • Öğrenciler farklı düşünce tarzlarını tanırlar. • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce geliştirme yöntemlerini karşılaştırır. • Öğrenciler, Türk metinlerinde düşünce gelişim yollarındaki farklılıkları gösterir. • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce gelişiminin yolları hakkında tartışırlar. | |
14) | • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce gelişim yollarını belirler. • Öğrenciler farklı düşünce tarzlarını tanırlar. • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce geliştirme yöntemlerini karşılaştırır. • Öğrenciler, Türk metinlerinde düşünce gelişim yollarındaki farklılıkları gösterir. • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce gelişiminin yolları hakkında tartışırlar. | |
14) | • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce gelişim yollarını belirler. • Öğrenciler farklı düşünce tarzlarını tanırlar. • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce geliştirme yöntemlerini karşılaştırır. • Öğrenciler, Türk metinlerinde düşünce gelişim yollarındaki farklılıkları gösterir. • Öğrenciler Türkçe metinlerinde düşünce gelişiminin yolları hakkında tartışırlar. | |
15) | • Türk dilinin konuşma kurallarını tanır. • Öğrenciler, Türk dilinin konuşma kurallarını uygular. • Öğrenciler ses olaylarını örneklerle belirler. • Ünlü ve ünsüz harflerin uyum kurallarını belirler. • Öğrenciler, Türkçe metni ile ilgili konuları anlatır. • Öğrenciler Türkçe metinleri temel masajla anlatırlar. • Öğrenciler öznel ifadeleri tanır. • Öğrenciler nesnel ifadeleri tanırlar. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Çotuksöken,Y., 2010,Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul. ISBN:9789756797655 • Ergin, M., 2011,Üniversiteler için Türk Dili, Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım, İstanbul. ISBN:9789757728055 • Tekalan Toman, H., 2010, Konuşan Türkçe, Kent Kitap Yayıncılık, Ankara ISBN:9789944915168 • Kolektif, 2012, Türkçe Sözlük, TDK, Ankara. ISBN:9789751600707 • Kolektif, 2005, Yazım Kılavuzu, TDK, Ankara. ISBN:9751618177 |
Diğer Kaynaklar: | • Çotuksöken,Y., 2010,Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul. ISBN:9789756797655 • Ergin, M., 2011,Üniversiteler için Türk Dili, Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım, İstanbul. ISBN:9789757728055 • Tekalan Toman, H., 2010, Konuşan Türkçe, Kent Kitap Yayıncılık, Ankara ISBN:9789944915168 • Kolektif, 2012, Türkçe Sözlük, TDK, Ankara. ISBN:9789751600707 • Kolektif, 2005, Yazım Kılavuzu, TDK, Ankara. ISBN:9751618177 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | ||||||||
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | ||||||||
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | ||||||||
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | |
3) | değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | |
4) | uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | |
6) | dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 28 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 45 |