Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TRD102 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖNDER GENÇ Öğr.Gör. BELGİN KIZILÇAY Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR Öğr.Gör. BEYZA GÜMÜŞ BUYURUCU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Türk dilinin özelliklerini ve gramer kurallarını incelemek, okuma, yazma,dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmektir. Türk kültürü ve edebiyatının yanı sıra dünya edebiyatları ve kültürleri konularında da bilgi verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Metin türleri: Öğretici metinler • Metin türleri: Sanatsal metinler • Sözcükte anlam ve anlam olayları • Biçim bilgisi: Ekler ve kökler • Biçim bilgisi:Sözcük türleri ve sözcükte yapı • Yazım kuralları • Noktalama işaretleri • Cümle bilgisi: Cümlenin ögeleri • Cümle bilgisi: Cümle türleri • Anlatım bozuklukları: Sözcük düzeyinde bozukluklar • Anlatım bozuklukları: Cümle düzeyinde bozukluklar • Dönem sonu genel değerlendirmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | • Çotuksöken,Y., 2010,Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul. ISBN:9789756797655 • Ergin, M., 2011,Üniversiteler için Türk Dili, Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım, İstanbul. ISBN:9789757728055 • Tekalan Toman, H., 2010, Konuşan Türkçe, Kent Kitap Yayıncılık, Ankara ISBN:9789944915168 • Kolektif, 2012, Türkçe Sözlük, TDK, Ankara. ISBN:9789751600707 • Kolektif, 2005, Yazım Kılavuzu, TDK, Ankara. ISBN:9751618177 |
Diğer Kaynaklar: | • Çotuksöken,Y., 2010,Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbul. ISBN:9789756797655 • Ergin, M., 2011,Üniversiteler için Türk Dili, Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım, İstanbul. ISBN:9789757728055 • Tekalan Toman, H., 2010, Konuşan Türkçe, Kent Kitap Yayıncılık, Ankara ISBN:9789944915168 • Kolektif, 2012, Türkçe Sözlük, TDK, Ankara. ISBN:9789751600707 • Kolektif, 2005, Yazım Kılavuzu, TDK, Ankara. ISBN:9751618177 |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sanat akımları kavranır. | |||||||||||||
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |||||||||||||
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |||||||||||||
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |||||||||||||
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |||||||||||||
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |||||||||||||
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |||||||||||||
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |||||||||||||
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |||||||||||||
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |||||||||||||
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |||||||||||||
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |||||||||||||
13) Rejisörlük bilgisi edinilir | |||||||||||||
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat akımları kavranır. | |
2) | Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |
3) | Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |
4) | Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |
5) | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |
6) | Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |
7) | Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |
8) | Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |
9) | Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |
10) | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |
11) | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |
12) | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |
13) | Rejisörlük bilgisi edinilir | |
14) | Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |