Acil Durum ve Afet Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AAY215 | ||||||||
Ders İsmi: | İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EYÜP TÜRKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. İtfaiyecilik bilgisi kazandırmak. 2. Yangın mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmak. 3. 12937 sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik hakkında bilgi sahibi olmak ve yönetmeliği bilmek. |
Dersin İçeriği: | Olay yerine intikal, tabya kurma, yangında ilerleme, araç operatörlüğü yapma, yanıcı maddeyi ortadan kaldırarak söndürme, yangını soğutma yaparak söndürme, yangını havayı keserek söndürme, özellik arz eden yangınları söndürme, KBRN saldırı, kaza ve yangınlarına müdahale, arama kurtarmaya hazırlık yapma, basit arama yapma, cihaz ile arama yapma, enkaz ve göçük altındaki canlıları kurtarma, su baskınında canlıları kurtarma, trafik kazalarında kurtarma yapma, yüksekten kurtarma yapma, asansörden kurtarma yapma, kuyudan kurtarma yapma, bina ve tesislerde yangın riskleri, bina ve tesislerde yangın güvenlik tedbirleri, risk önleyici tedbirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Yangın Evreleri | sunum ve video |
1) | Yangının yayılması ve yayılma çeşitleri | sunum ve video |
1) | Öğrencilere dersi tanıtım Dersin içeriğini tartışmak Ders içeriğinin bir bakış | Syllabus |
2) | İtfaiyenin oluşması ve tarihçesi | sunum, video |
3) | İtfaiye nedir İtfaiyecilik Türkiye’de Yangın Yönetmeliği | sunum, videolar |
4) | Yanma Yangın Yangın sebepleri ve çeşitleri | sunum ve videolar |
5) | Yangından Korunma Önlemleri Yangınları Önleyici tedbirler. | sunum ve videolar |
6) | • Yangın sınıfları • A sınıfı yangınlar • B sınıfı yangınlar • C sınıfı yangınlar • D sınıfı yangınlar | sunum ve videolar |
7) | • Yangın sınıfları • A sınıfı yangınlar • B sınıfı yangınlar • C sınıfı yangınlar • D sınıfı yangınlar | videolar ve film |
8) | Ara sınav | |
9) | Yangın yerindeki tehlikeler | sunum ve videolar |
10) | • Yanma ile ilgili önemli terimler | sunum |
11) | İtfaiye teşkilatını yerinde görmek ve çalışmaları hakkında bilgilenmek. | sunum |
13) | Yangından korunma ekiplerinin kurulması görev ve sorumlulukları | sunum |
14) | Yangın Söndürme ve söndürme malzemeleri | sunum, resim ve videolar |
15) | Yangın Söndürme ve söndürme malzemeleri | sunum, resim ve videolar |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | eğitmenin ders notları |
Diğer Kaynaklar: | 2007/12937 sayılı Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmelik. Genel Mevzuat ve İtfaiyecilik ve yangın bilgisi konularında bilgi sahibi olmak ve deneyim kazanmak. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Alan Çalışması | |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 14 | 28 |
Final | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 126 |