İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMING152 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İngilizce II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CEM AKSİNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders UMING151 dersinin devamı niteliğindedir ve yine internet üzerinden verilmektedir. Devam dersi olarak planlandığından, öğrencilerin dört temel alandaki mevcut dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler yeni dilbilgisi konuları öğrenmeye devam ederken, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini zenginleştireceklerdir. Bu dersin sonunda öğrenciler, yön tarif edebilecek, insanları ve resimleri tasvir edebilecek, karşılaştırmalar yapabilecek, şimdiki ve gelecek zaman hakkında konuşabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | "Seasons / Weather/ Sports and exercise with 'play', 'do' and 'go'" | Online materials and worksheets |
3) | "Common responses to good and bad news" | Online materials and worksheets |
4) | "Clothing and accessories / jewelry / colors / shopping expressions" | Online materials and worksheets |
5) | "time to think' expressions / 'Conversation sounds'" | Online materials and worksheets |
6) | "Sightseeing activities / Countries/ Regions" | Online materials and worksheets |
7) | "Languages/ Nationalities" | Online materials and worksheets |
8) | Midterm | |
9) | "Simple past irregular verbs / Time expressions for the past" | Online materials and worksheets |
10) | "Simple past statements, yes-no questions, and short answers Respond with expressions like Good luck, You poor thing, etc. Listen to people talk about their week and respond " | Online materials and worksheets |
11) | "Adjectives to describe feelings" | Online materials and worksheets |
12) | "Expressions with go and get " | Online materials and worksheets |
13) | "Foods and food groups /Expressions for eating habits" | Online materials and worksheets |
14) | "Adjectives to describe restaurants" | Online materials and worksheets |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Online materials prepared by the course instructor |
Diğer Kaynaklar: | MyEduClass Platform |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | ||||||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | ||||||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | ||||||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | ||||||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | ||||||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | ||||||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | ||||||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | ||||||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | ||||||||||||
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | ||||||||||||
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | ||||||||||||
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 1 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | 1 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 1 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 1 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 1 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 1 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 1 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 2 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 1 |
10) | Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | 2 |
11) | Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | 2 |
12) | Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |