Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Organizasyon kavramını açıklar. |
|
2) |
• Analiz birimi kavramını açıklar.
• Değişken ve parametre kavramlarını tartışır.
• Hipotez kavramını tanımlar.
• Ölçek geliştirme kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.3-32
|
3) |
• Yönetim kavramını açıklar.
• Yöneticilik unsurunu tanımlar.
• Organizasyon unsurunu açıklar.
• Davranış kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması |
4) |
• Eğitim unsurunu açıklar.
• Yetiştirme kavramını tanımlar.
• Geliştirme kavramını tanımlar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.76-89
|
5) |
• Karar modelleri ve karar vermede rasyonellik konusunu açıklar.
• Çerçeveleme etkisini açıklar.
• Karar verme ve kültür ilişkisini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.99-130
|
6) |
• Planlama sürecinin başlangıcıni açıklar.
• Amaç ve hedeflerin belirlenmesini tartışır.
• Amaçlara ulaştıracak alternatif yolların belirlenmesini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.131-146
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık. Vize konularının okunması.
Koçel, 2010 s.154-167
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
9) |
• Mesleki unvanları açıklar.
• Örgütsel unvanları tanımlar.
• Kadro unvanlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.186-198
|
10) |
• Bilimsel yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Bürokrasi yaklaşımını açıklar.
• Hawthorne araştırmalarını tanımlar.
• Sistem yaklaşımını açıklar.
• Woodward araştırmasını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.205-334
|
11) |
• Uyum yaklaşımlarını açıklar.
• Toplam kalite yönetimi anlayışını tanımlar.
• Organizasyonların yeniden yapılandırılmalarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.345-458
|
12) |
• Kaos teorisini açıklar.
• Yönetim labirentinin başlıca unsurlarını tanımlar.
• İletişim sürecinin unsurlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.473-544
|
13) |
• Güç kaynaklarını açıklar.
• Liderlik teorilerini açıklar.
• Gruplararası ilişkiler ve çatışmaları tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.551-659
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
3 |
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
3 |
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
3 |
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
3 |
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
3 |
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
2 |
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
4 |
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
4 |
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
4 |