Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Organizasyon kavramını açıklar. |
|
2) |
• Analiz birimi kavramını açıklar.
• Değişken ve parametre kavramlarını tartışır.
• Hipotez kavramını tanımlar.
• Ölçek geliştirme kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.3-32
|
3) |
• Yönetim kavramını açıklar.
• Yöneticilik unsurunu tanımlar.
• Organizasyon unsurunu açıklar.
• Davranış kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması |
4) |
• Eğitim unsurunu açıklar.
• Yetiştirme kavramını tanımlar.
• Geliştirme kavramını tanımlar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.76-89
|
5) |
• Karar modelleri ve karar vermede rasyonellik konusunu açıklar.
• Çerçeveleme etkisini açıklar.
• Karar verme ve kültür ilişkisini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.99-130
|
6) |
• Planlama sürecinin başlangıcıni açıklar.
• Amaç ve hedeflerin belirlenmesini tartışır.
• Amaçlara ulaştıracak alternatif yolların belirlenmesini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.131-146
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık. Vize konularının okunması.
Koçel, 2010 s.154-167
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
9) |
• Mesleki unvanları açıklar.
• Örgütsel unvanları tanımlar.
• Kadro unvanlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.186-198
|
10) |
• Bilimsel yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Bürokrasi yaklaşımını açıklar.
• Hawthorne araştırmalarını tanımlar.
• Sistem yaklaşımını açıklar.
• Woodward araştırmasını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.205-334
|
11) |
• Uyum yaklaşımlarını açıklar.
• Toplam kalite yönetimi anlayışını tanımlar.
• Organizasyonların yeniden yapılandırılmalarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.345-458
|
12) |
• Kaos teorisini açıklar.
• Yönetim labirentinin başlıca unsurlarını tanımlar.
• İletişim sürecinin unsurlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.473-544
|
13) |
• Güç kaynaklarını açıklar.
• Liderlik teorilerini açıklar.
• Gruplararası ilişkiler ve çatışmaları tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.551-659
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması,
|
|
2) |
Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi |
|
3) |
Yönetime finansal veri sağlanabilmesi |
|
4) |
Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır |
|
5) |
Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. |
|
6) |
Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek.
|
|
7) |
Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak.
|
|
9) |
İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak.
|
|
10) |
Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek.
|
|