HRE301 Siyasal İletişimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişimÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE301
Ders İsmi: Siyasal İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Siyasal iletişim dersinin amacı; siyaset tarihi ve felsefesinin iletişim kavramını merkeze alarak incelenmesi ve ilgili kavramların öğrenilmesidir. Yorum yapabilme becerilerinin geliştirilmesi ve medyada siyasal iletişim yansımalarını takip etmektir. Farklı siyasal sistemlerde siyasal iletişim ve siyasal kampanyaların karşılaştırılması yapılarak açıklanacaktır. Bu kapsamda retorik ve halkla ilişkiler kampanyalarından bahsedilecektir.
Dersin İçeriği: Siyasi haberler, medya ve politik, mitler ve gerçekler
Demokrasi ve iletişimin tartışılması
Medya, Siyaset ve Demokrasi Tartışması
Siyasal iletişim çalışması
Siyaset felsefesi
Kitle iletişim perspektifleri
Medya teknolojilerinin etkisi altında olan politik sosyalizasyonlar
Savaş, Terör ve Sosyalleşme
Siyasi haberler, kitle iletişimi ve kamusal alan
Televizyonculuk çağından önceki Cumhurbaşkanlığı kampanyaları, medya kampanyası
Siyasi kampanyalar, siyasi partiler ve medya
Seçim kampanyasında siyasi reklamcılığın rolü

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Siyaset kavramını tanımlar ve türlerini açıklar
2) Siyasal İletişimin tarihsel gelişimini bilir
3) Siyasal iletişimde İzleyici , politikacı ve medya rollerini bilir
4) Siyasal iletişimin özellikleri
5) Kamuoyu kavramı ile kamuoyu oluşumunu bilir
6) Siyasal iletişim danışmanlığı/ Halkla İlişkiler danışmanlığının görevlerini ve özelliklerini bilir
7) Siyasal Kampanyayı tanımlar ve Kampanya sürecini açıklar
8) Farklı ülkelerde ve farklı siyasal sistemlerdeki politik kampanyaları bilir ve örneklerle açıklayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dezenformasyon ve siyasal kampanyalarda kullanımını bilir ve detaylı açıklayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat Tartışması Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
2) Siyasal iletişim tanımı Siyasal iletişim tarihine giriş Siyasal İletişim ve İlgili Kavramlar Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
3) Politik İletişim Sisteminin unsurları, Siyasal iletişimde İzleyici , Politikacı ve Medya Rolleri Modern demokrasilerde politik halkla ilişkiler danışmanlarının görevleri Politik İletişim Sisteminde kitle iletişim araçlarının fonksiyonları Özgürlükçü demokratik sistemlerde siyasal iletişimin özellikleri Politikada Halkla İlişkiler, Mahmut Oktay
4) .Siyasal iletişimde hak ve özgürlükler .Demokrasi kavramına giriş .Siyasal iletişimin gelişmesine katkıda bulunanalar .Siyaset felsefecileri Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
5) .Siyasal İletişim teknolojileri .Yazılı ve elektronik basın .Haber ajansları Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
6) .Kitle iletişim araçlarının rolleri .Farklı ülkelerde siyasi yayınlar .Eğlence, sansür ve güvenlik Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
7) VİZE SINAVI
8) .İnsan hakları bildirgesi .Medyada kurum ve kişilerin sorumlulukları .İletişimde denetim ve düzenleme .Özgürlüğü kısıtlayan hareketler Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
9) .Yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı .Youtube, facebook, twitter, instagram .Serbest bilgi dolaşımı .Basın özgürlüğüne yönelik açıklamalar Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
10) .İyi ve kötü yönetimin doğasının tartışılması .Yönetim biçimleri .Sınıf kavramı ve Marx'a güncel bakış Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
11) .Siyasal katılım biçimleri .Demokrasilerde siyasal katılım .Lester Walter Milbrath - siyasal katılım ve kategoriler .İzleyici, Geçiş ve gladyatör Faaliyetler Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
12) .Seçmen, ikna ve retorik .Halkla ilişkilerde sözcük kullanımı ve beden dili .Ortam ve teknik yapının önemi Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
13) .Fankfurt Okulu .Kültür Endüstrisi .Kitle Kültürü ve toplumsal araştırmalar Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
14) .Demokrasi ile ilgili çeşitli kavramlar .Siyasi partiler .Yasal ve yasadışı örgütler ve iktidar kavramı .Kadro partileri, kitle partisi, ideolojik partiler Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
15) • Siyasi reklamcılığın tartışılması • Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama •Dünyadaki son seçim çalışmalarını inceleme • Seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini ve siyasi figürleri tartışmak Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
16) FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Politikada Halkla İlişkiler, Doç. Dr. Mahmut Oktay
Diğer Kaynaklar: Politikada Halkla İlişkiler, Doç. Dr. Mahmut Oktay

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

8

9

7

Program Kazanımları
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 5
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. 4
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması 4
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. 5
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi 4
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 5
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Sunum / Seminer 3 18 54
Proje 1 6 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 168