Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat Tartışması |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları |
2) |
Siyasal iletişim tanımı
Siyasal iletişim tarihine giriş
Siyasal İletişim ve İlgili Kavramlar
|
Ödev: Bir sonraki ders için okuma - Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
3) |
Politik İletişim Sisteminin unsurları,
Siyasal iletişimde İzleyici , Politikacı ve Medya Rolleri
Modern demokrasilerde politik halkla ilişkiler danışmanlarının görevleri
Politik İletişim Sisteminde kitle iletişim araçlarının fonksiyonları
Özgürlükçü demokratik sistemlerde siyasal iletişimin özellikleri |
Politikada Halkla İlişkiler, Mahmut Oktay |
4) |
.Siyasal iletişimde hak ve özgürlükler
.Demokrasi kavramına giriş
.Siyasal iletişimin gelişmesine katkıda bulunanalar
.Siyaset felsefecileri |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
5) |
.Siyasal İletişim teknolojileri
.Yazılı ve elektronik basın
.Haber ajansları |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
6) |
.Kitle iletişim araçlarının rolleri
.Farklı ülkelerde siyasi yayınlar
.Eğlence, sansür ve güvenlik |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
.İnsan hakları bildirgesi
.Medyada kurum ve kişilerin sorumlulukları
.İletişimde denetim ve düzenleme
.Özgürlüğü kısıtlayan hareketler |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
9) |
.Yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı
.Youtube, facebook, twitter, instagram
.Serbest bilgi dolaşımı
.Basın özgürlüğüne yönelik açıklamalar |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
10) |
.İyi ve kötü yönetimin doğasının tartışılması
.Yönetim biçimleri
.Sınıf kavramı ve Marx'a güncel bakış |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
11) |
.Siyasal katılım biçimleri
.Demokrasilerde siyasal katılım
.Lester Walter Milbrath - siyasal katılım ve kategoriler
.İzleyici, Geçiş ve gladyatör Faaliyetler |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
12) |
.Seçmen, ikna ve retorik
.Halkla ilişkilerde sözcük kullanımı ve beden dili
.Ortam ve teknik yapının önemi |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
13) |
.Fankfurt Okulu
.Kültür Endüstrisi
.Kitle Kültürü ve toplumsal araştırmalar |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
14) |
.Demokrasi ile ilgili çeşitli kavramlar
.Siyasi partiler
.Yasal ve yasadışı örgütler ve iktidar kavramı
.Kadro partileri, kitle partisi, ideolojik partiler |
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
15) |
• Siyasi reklamcılığın tartışılması
• Cumhurbaşkanlığı kampanyalarındaki reklamların özelliklerini açıklama
•Dünyadaki son seçim çalışmalarını inceleme
• Seçim kampanyasının popüler ağ çalışmalarını listelemek ve dünya liderlerini ve siyasi figürleri tartışmak
|
Siyaset Felsefesi - David Miller - Dost yayınları
Siyasal İletişimi Anlamak - Oya Tokgöz - İmge Yayınları
|
16) |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
5 |
2) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
4 |
3) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması |
4 |
4) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
5 |
5) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi |
4 |
6) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
5 |
7) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme |
4 |